تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 44904

دعوای «چارتار» بالا گرفت/تازه‌ترین روایت حمید هیراد از شرایط جسمی

دعوای «چارتار» بالا گرفت/تازه‌ترین روایت حمید هیراد از شرایط جسمی

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی: فرآیند تولید و ارایه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر به ویژه ایام «کرونا» و «پسا کرونا» تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی: فرآیند تولید و ارایه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر به ویژه ایام «کرونا» و «پسا کرونا» تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارایه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و موثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضا برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.
شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.
اتفاقا ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجاد کننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسایل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
حادثه تروریستی کرمان؛ سیل پیام تسلیت فعالان عرصه موسیقی
جمعی از هنرمندان عرصه‌های مختلف موسیقی در پی وقوع حادثه تروریستی شهر کرمان که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان شد، بلافاصله پس از وقوع این جنایت ضد انسانی دلنوشته‌های مختلفی را در قالب ابراز همدردی و همچنین محکومیت این جنایت غیرانسانی در فضای مجازی منتشر کردند.
علیرضا قربانی، همایون شجریان، علیرضا عصار، محمد اصفهانی، سهراب پورناظری، سالار عقیلی، محسن چاوشی، وحید تاج، اشکان کمانگری، تهمورس پورناظری، بهزاد عبدی، آرش گوران، محمد معتمدی، علی زندوکیلی، عباس سجادی، روزبه بمانی، علی قمصری، فرزاد فرزین، محسن شریفیان، مصطفی راغب، پیروز ارجمند، احسان یاسین، رضا مهدوی، گرشا رضایی، سحر محمدی، حسین علیشاپور، محسن رجب پور، میلاد ماهان راد، بهنام بانی، گروه «ایوان»، حمید هیراد، مجید رضوی، محسن ابراهیم زاده، گروه «پازل»، سهراب پاکزاد، اشوان، حمید خزاعی، بابک شهرکی، محمد علیزاده، مهدی یغمایی، محمدرضا عیوضی، شروین حاجی پور، رضا صادقی، میثم ابراهیمی، میلاد عرفانپور، امیرحسین سمیعی، امیر عظیمی، حامد همایون، گروه «ماکان»، مهدی دارابی، حامیم، حمید عسکری، امیر مقاره، امیر تاجیک، آصف آریا از جمله هنرمندانی بودند که ضمن محکومیت این جنایت غیرانسانی، شهادت مظلومانه هم‌وطنان‌مان را تسلیت گفتند.
در پی حادثه جانسوز حمله تروریستی کرمان که روز چهارشنبه سیزدهم دی همزمان با برگزاری چهارمین مراسم سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان اتفاق افتاد جمعی از هموطنانمان مصدوم و تعدادی به شهادت رسیدند.

امیرحسین سمیعی؛ یک گرامیداشت مجازی برای شهید احمد کاظمی
امیرحسین سمیعی خواننده که اخیرا به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت مشغول شده است هم با انتشار تصویری مزین به فرمایشات رهبر انقلاب در پاسداشت شهید احمد کاظمی، سالروز شهادت این فرمانده عزیز و بزرگوار عرصه دفاع مقدس را گرامی داشت.
در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده بود: آرزوی جان باختن درراه خدا در دل شهید کاظمی شعله می‌کشید. اکنون او به آرزوی خود رسیده و خدا را در حین انجام دادن خدمت ملاقات کرده است.»

آرمان گرشاسبی؛ حواشی تند و تیز یک جدایی از گروه «چارتار»
یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که طی روزهای گذشته بیشتر در فضای مجازی به چشم آمد، آغاز دعوای ترانه‌سرای گروه موسیقی «چارتار» با آرمان گرشاسبی خواننده این مجموعه موسیقایی پرطرفدارِ در حال انحلال آن هم درست چند روز مانده به شروع کنسرت‌های این خواننده بود، که با واکنش‌های هر ۲ این افراد مواجه شد.
یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که طی روزهای گذشته بیشتر در فضای مجازی به چشم آمد، آغاز دعوای ترانه‌سرای گروه موسیقی «چارتار» با آرمان گرشاسبی خواننده این مجموعه موسیقایی پرطرفدارِ در حال انحلال آن هم درست چند روز مانده به شروع کنسرت‌های این خواننده بود، که با واکنش‌های هر دوی این افراد مواجه شد.
احسان حائری شاعر و ترانه‌سرای گروه «چارتار» پس از انتشار آلبوم «از تو گفتم» با صدای آرمان گرشاسبی که به نوعی اولین اثر مستقل این هنرمند محسوب می شود، با متنی که لحن تندی هم داشت، نوشت:
«اخیرا تعدادی از ترانه‌هایم بدون توافق و رضایت من در آلبوم «از تو گفتم» استفاده شده است. با خبرم که آرمان گرشاسبی ترانه‌های مرا در ارشاد به نام خود ثبت کرده است. و با آن که به خاطر نام ممنوعم مدارک شناسایی خواهرم را برای ثبت ترانه‌ها به او سپرده بودم، در نظر داشتم از این سرقت به خاطر دوران دوستی‌ها بگذرم و نادیده‌اش بگیرم اما در جریان برخورد مشابهی از سمت او با همکاران و دوستان دیگر هم قرار گرفتم. تصمیم گرفتم برای جلوگیری از به کرسی نشستن این‌گونه ظلم حقیر در حق خود و دیگران برخورد قاطع قانونی کنم. برای اطلاع مردم می‌گویم که در حال حاضر فرآیند شکایت توسط وکیلم در تهران در حال انجام است. لازم به ذکراست کپی‌رایت تمام این ترانه‌ها به نام من ثبت شده و حقوق آن محفوظ است. روشن است هرگونه استفاده از آثارم اعم از پخش و اجرای‌شان را مصداق سرقت می‌دانم.»
آرمان گرشاسبی هم در پاسخ به اظهارات حائری در صفحه شخصی‌اش پاسخ داد: «متاسفم که مجبورم در فضای مجازی به خاطر رفع ابهام و روشن‌شدن ذهن شما توضیحاتی بدهم. چراکه طرح مسایل شخصی و کاری در فضای عمومی قطعا کار نادرستی است. دوستی و همکاری من و احسان حائری عزیز به سال‌ها قبل باز می‌گردد و من همیشه برای خودش، اشعارش و هنرش بیشترین احترام را قایلم. اما در مورد بی مهری‌ها و «ناصادقی‌هایش» باید نکاتی را مطرح کنم که خاطر شما عزیزانم آزرده نشود. تمام حق و حقوق مادی و معنوی اشعار احسان حائری که در آلبوم من منتشرشده به ایشان پرداخت شده، علاوه بر پرداخت هزار دلار به ازای هر شعر حقوق معنوی ترانه‌های ایشان هم رعایت شده و همه این اشعار در همه جا به اسم خودش ثبت شده و هر زمان که ترانه‌ای را از احسان خواندم. انتشارش قطعا با نام خودش بوده مثل تمامی سالهای همکاری‌مان. بیان این مسایل در اینجا خلاف میلم بود اما برای شما نوشتم که شاید به اشتباه رنجیده خاطر شدید.»

حمید هیراد؛ خدا را شکر تحت درمان هستم
حمید هیراد خواننده موسیقی پاپ که طی سال های اخیر فعالیت‌های مستمری در عرصه موسیقی داشته چندی پیش بود که در یک مصاحبه تصویری کوتاه از تازه ترین شرایط جسمی خود گفت.
وی در این گفت‌وگو توضیح داد: خدا را شکرهمچنان تحت درمان هستم البته زیاد نمی‌خواهم وارد جزییات شوم اما طی روزهایی که گذشت اتفاقات سختی برای من به وجود آمد که خیلی نمی خوام ریز وارد ماجرا شوم اما بدانید با انرژی‌های شما انرژی می‌گیرم.
هیراد ادامه داد: در این روزها اتفاقات سختی برای من درعرصه بیماری پیش آمد اما انرژی مثبت شما باعث شد که حالم خوب باشد چون از شما انرژی گرفتم و امیدوارم بتوانم این انرژی را برگردانم.
«گفتم بمان»، «خاتون»، «جنجال»، «عاشق»، «هل هله»، «ماه من»، «دیوانه شهر»، «انفرادی»، «یار»، «نیمه جانم»، «شوخیه مگه»، «عشق»، «خدا»، «شب که شد»، «رسوایی»، «فراموش کن»، «آهو»، «ای وای»، «دهه شصت»، «دیرکردی»، «کدئین»، «وطن»، «ساحل» و تعدادی دیگر از جمله آثاری است که تاکنون از حمید هیراد در قالب تک‌آهنگ منتشر شده‌اند.

سهراب پورناظری؛ یک مرور از مهمانان و خبر برگزاری کنسرت
سهراب پورناظری از نوازندگان و آهنگسازان فعال موسیقی ایرانی که طی ماه‌های گذشته علاوه بر تدریس و فعالیت های موسیقایی شخصی همراه با علی قمصری دیگر نوازنده شناخته شده موسیقی کشورمان مجموعه کنسرت‌های موفق «در هوای بی‌چگونگی» را پیش روی مخاطبان قرار داد، در تازه‌ترین پست فضای مجازی‌اش ضمن انتشار چند عکس از مهمانان ویژه تور کنسرت‌های تهران این پروژه از برگزاری کنسرت‌های شهرستان خبر داد.
پورناظری نوشت: پس از چند ماه دوری از صحنه به زودی به همراه دوست هنرمندم علی قمصری عزیز با تور شهرستان‌های کنسرت «در هوای بی چگونگی» در خدمت شما نازنیان خواهیم بود. جزییات کنسرت‌ها به زودی به آگاهی‌تان خواهد رسید؛ و در پست امشب مروری داشتم بر حضور مهمانان ارجمند کنسرت تهران.
شایان ذکراست علی‌اکبر شکارچی، محمود دولت آبادی، بهمن فرمان آرا، کیخسرو پورناظری، محمد شمس لنگرودی، النازشاکردوست، نیکی کریمی، امیر جدیدی، تهمورس پورناظری، سروش صحت از جمله هنرمندانی بودند که سهراب پورناظری در تازه‌ترین پست خود عکس با آنها را منتشر کرده است.

مهیار علیزاده؛ یک همکاری تازه با آقای شاعر و خواننده‌ای متفاوت
مهیار علیزاده از جمله آهنگسازان شناخته شده موسیقی ایرانی است که در سال‌های اخیر همکاری های متعددی با خوانندگان صاحب نامی داشته است. فعالیت‌هایی که بخشی از آن در تولید آلبوم و تک‌آهنگ و برخی هم در حوزه آهنگسازی سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی معطوف شده است.
وی در تازه‌ترین پستی که در فضای مجازی منتشر شده است، نوشت:
«و تو هم روزی پیر می‌شوی/ اما من پیرتراز این نخواهم شد
«از من تنها تو مانده‌ای» نام قطعه‌ای جدید است با شعر و خوانش استاد شمس لنگرودی و آواز ماکان اشگواری عزیز و موسیقی من که به زودی در دسترس شما عزیزان جان قرار خواهد گرفت.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.