تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 47486

دسترسی زودهنگام به تلفن همراه با ناراحتی روانی در بزرگسالی ارتباط دارد

دسترسی زودهنگام به تلفن همراه با ناراحتی روانی در بزرگسالی ارتباط دارد

به گزارش ایسنا، در هفته‌های گذشته نموداری از نتایج یک پژوهش علمی به‌طور گسترده منتشر شد، مبنی بر این که بزرگسالانی که در دوران تحصیل در مدارس ابتدایی تلفن هوشمند داشتند، نسبت به کسانی که در اواخر نوجوانی این دستگاه‌ها را دریافت کردند، سلامت روانی بسیار بدتری را گزارش کردند. یک گروه غیرانتفاعی «سپین لبز» (Sapien

به گزارش ایسنا، در هفته‌های گذشته نموداری از نتایج یک پژوهش علمی به‌طور گسترده منتشر شد، مبنی بر این که بزرگسالانی که در دوران تحصیل در مدارس ابتدایی تلفن هوشمند داشتند، نسبت به کسانی که در اواخر نوجوانی این دستگاه‌ها را دریافت کردند، سلامت روانی بسیار بدتری را گزارش کردند.
یک گروه غیرانتفاعی «سپین لبز» (Sapien Labs) سال گذشته این مطالعه را انجام داد و بیش از ۲۷ هزار جوان ۱۸ تا ۲۴ ساله را در سراسر جهان بررسی کرد.
نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که رابطه بین سن دریافت اولین گوشی هوشمند و سلامت روان در بزرگسالی به‌ویژه برای زنان  قابل‌ توجه است.
از میان زنان شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ۷۴ درصدی که برای اولین بار در سن شش سالگی گوشی هوشمند دریافت کردند، اعلام کردند که از نظر ذهنی مضطرب‌ هستند یا ناراحتی دیگر مربوط به سلامت روان دارند. این در حالیست که تنها ۵۲ درصد از افرادی که اولین گوشی همراه را در ۱۵ سالگی دریافت کردند، از اختلال روان گلایه داشتند.
به گزارش «بیزینس اینسایدر»، پیش از این نیز سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) توصیه کرده بود که به‌منظور مقابله با اختلال در کلاس درس، بهبود یادگیری و کمک به محافظت از کودکان در برابر آزار و اذیت سایبری، استفاده از تلفن‌ هوشمند در مدرسه‌ها ممنوع شود.
یونسکو تاکید کرد شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از تلفن همراه با کاهش عملکرد آموزشی مرتبط است و استفاده گسترده و زیاد از این فناوری بر ثبات عاطفی کودکان اثر منفی می‌گذارد.
بر اساس ارزیابی ۲۰۰ نظام آموزشی گوناگون در سراسر جهان، یونسکو تخمین زده است که یکی از هر چهار کشور از راه تصویب قانون یا مقررات دیگر، استفاده از تلفن هوشمند را در مدرسه ممنوع کرده است.
از میان این کشورها می‌توان به چین اشاره کرد که استفاده از تلفن هوشمند در مدرسه‌ها را ممنوع کرد یا فرانسه که در سال ۲۰۱۸ سیاست‌هایی را در این‌ باره به کار بست و هلند که از سال ۲۰۲۴ محدودیت‌هایی را اعمال کرده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.