تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر : 38975

دستاوردهای شرکت‌های دارویی داخلی قابل تحسین است

دستاوردهای شرکت‌های دارویی داخلی قابل تحسین است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲) با حضور در مصلای امام خمینی (ره) تهران، با همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته و از بخش‌های مختلف این نمایشگاه که با مشارکت گسترده شرکت‌های داروسازی داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲) با حضور در مصلای امام خمینی (ره) تهران، با همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته و از بخش‌های مختلف این نمایشگاه که با مشارکت گسترده شرکت‌های داروسازی داخلی و خارجی، انجمن‌ها و سندیکاها برگزار شده است، بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین تحولات صنعت داروسازی و دستاوردها و نوآوری‌های دارویی قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهور همچنین در جریان این بازدید، با غرفه داران و نمایندگان شرکت‌های دارویی گفتگو کرد و از مهمترین دغدغه‌ها و نیازهای آنان مطلع شد.
وی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید دارو را قابل تحسین خواند و از حمایت‌های دولت برای کاهش کمبودهای دارویی در کشور خبر داد.
مخبر با تاکید بر اهمیت عدم وابستگی کشور به خارج در زمینه تأمین دارو، خاطرنشان ساخت: هم اکنون زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت دارو و همچنین دانش فنی کافی برای رقابت در عرصه‌های بین المللی موجود است و با هم افزایی فعالیت‌ها و رفع برخی از چالش‌ها می‌توان جهش قابل توجه‌ای در این صنعت راهبردی ایجاد کرد.
وی تلاش برای کاهش قیمت تمام شده و کنترل قیمت در بازار را یک موضوع اساسی خواند و از شرکت‌های دارویی خواست با افزایش بهره‌وری و ارتقای تکنولوژی علاوه بر تأمین داروهای حیاتی به کنترل هزینه‌ها برای بیماران نیز توجه داشته باشند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.