تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 40360

درگیری مقاومت با صهیونیست‌ها در شهرک «قباطیه» و افزایش شهدای کرانه باختری

درگیری مقاومت با صهیونیست‌ها در شهرک «قباطیه» و افزایش شهدای کرانه باختری

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، درپی یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه نظامی واقع در شرق نابلس، یک شهروند فلسطینی شهید و سه تن دیگر به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند. طبق گزارش سایت خبری روسیا الیوم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، «مالک جمیل شرقاوی» جوان (۲۶ ساله)

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، درپی یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه نظامی واقع در شرق نابلس، یک شهروند فلسطینی شهید و سه تن دیگر به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند.
طبق گزارش سایت خبری روسیا الیوم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، «مالک جمیل شرقاوی» جوان (۲۶ ساله) فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم اشغالگر طی یورششان به نابلس به شهادت رسید.
در همین راستا، منابع محلی اعلام کردند، درگیری‌های خشونت‌باری پس از یورش به این اردوگاه به وقوع پیوست که در نتیجه آن سه تن دیگر به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند و حال زخمی‌شدگان باثبات است.
منابع مذکور همچنین اعلام کردند، نیروهای رژیم اشغالگر طی یورششان به این اردوگاه «محمد مسیمی» شهروند فلسطینی را پس از یورش به منزلش و تفتیش و بازرسی آن بازداشت کردند.
نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به شهرک «قباطیه» در نزدیکی جنین یورش برده و چندین منزل را محاصره کردند و درگیری‌هایی در این منطقه رخ داد.
در قالب عملیات «طوفان الاقصی»، گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی – تیپ قباطیه اعلام کرد: مبارزان ما وارد درگیری‌های شدید با اشغالگران در شهرک قباطیه شدند و آنها را به شدت هدف آتش گلوله‌های خود قرار دادند.
از سوی دیگر، درپی درگیری‌های میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در شهرک «طمون» در شمال شرق نابلس و در شهرک «طوباس» یک شهروند فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید و هفت تن دیگر زخمی شدند.
در همین رابطه، شاهدان عینی گزارش دادند، ساکنان شهرک «طمون» با یورش نیروهای ارتش رژیم اشغالگر مقابله کردند و بین آنها تبادل آتش شکل گرفت و در نتیجه آن «عدنان ابو حلمی» شهروند (۲۰ ساله) فلسطینی از ناحیه سر هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفت و از شدت جراحت به شهادت رسید.
شاهدان عینی همچنین اعلام کردند، هفت جوان دیگر فلسطینی در جریان درگیری‌ها در شهرک «طوباس» زخمی شدند.
همچنین نیروهای رژیم اشغالگر امروز (یکشنبه) در شهر «سلفیت» اقدام به بازداشت «عزیز الفتاش» شهروند فلسطینی پس از یورش به منزل وی و تفتیش و بازرسی آن کردند.
 نیروهای رژیم صهیونیستی در عین حال به شهرک «قراوة بنی حسان» واقع در شمال سلفیت یورش بردند، اما تعداد بازداشت‌شدگان مشخص نشده است.
وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد، با شهادت یک فلسطینی در قباطیه تعداد شهدای امروز، در مناطق مختلف کرانه باختری به پنج تن و تعداد کل شهدای کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون به ۹۰ تن افزایش یافت.
این در حالی است که پیشتر رسانه‌های فلسطینی صبح امروز از شهادت دو شهروند فلسطینی درپی هدف قرار دادن مسجد «الانصار» واقع در اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داده بودند.
عملیات طوفان الاقصی وارد شانزدهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه رقم می‌زند و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.