تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 42085

درخواست کانادا از رژیم صهیونیستی برای توقف خشونت شهرک‌نشینان

درخواست کانادا از رژیم صهیونیستی برای توقف خشونت شهرک‌نشینان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه کانادا با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: کانادا خشونت افراطی شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری  را قویا محکوم می‌کند و نسبت به گزارش‌هایی پیرامون جوامع فلسطینی که مجبور به ترک سرزمین‌های خود در کرانه باختری شده‌اند، عمیقا نگران است. این بیانیه افزود: کانادا به

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه کانادا با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: کانادا خشونت افراطی شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری  را قویا محکوم می‌کند و نسبت به گزارش‌هایی پیرامون جوامع فلسطینی که مجبور به ترک سرزمین‌های خود در کرانه باختری شده‌اند، عمیقا نگران است.
این بیانیه افزود: کانادا به همراه شرکا از اسرائیل می‌خواهد تا اقدامات فوری جهت توقف این خشونت‌ها اتخاذ شود.
وزارت امور خارجه کانادا همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا از جمعیت فلسطینی محافظت کند و آن‌هایی که مسئول این خشونت‌ها هستند را تحت قانون «پاسخگو» کند.
این وزارتخانه تصریح کرد: این خشونت‌ها بر تلاش‌ها جهت رسیدن به راه‌حل دو دولتی تاثیر منفی می‌گذارد.
در پایان این بیانیه آمده است: دولت‌های متوالی کانادا همیشه این موضع را داشته‌اند که کشور کانادا کنترل دائمی اسرائیل بر سرزمین‌های اشغال‌شده در سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد و به شدت با شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری مخالف است. این شهرک‌ها مانعی جدی برای دستیابی به یک صلح جامع، عادلانه و پایدار است.
علاوه بر دولت کانادا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه با اشاره به خشونت شهرک‌نشینان صهیونیستی در کرانه باختری در یادداشتی برای روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: در راستای تلاش ما برای برقراری صلح، غزه و کرانه باختری باید توسط یک ساختار حکومتی واحد اداره شده و در نهایت تحت کنترل نسخه احیا شده‌ای از تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گیرند.
بایدن همچنین در این یادداشت اعلام کرد که ایالات متحده آماده است تا شهرک‌نشینان افراطی کرانه باختری که فلسطینیان این منطقه را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، در فهرست محدودیت‌های ویزای آمریکا قرار دهد. از آغاز جنگ جدید حماس در ۷ اکتبر، خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان کرانه باختری اشغالی افزایش یافته است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.