تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 41077

خط آغاز قدرتمند شدن از آموزش و پرورش می‌گذرد

خط آغاز قدرتمند شدن از آموزش و پرورش می‌گذرد

حسین کمالی امروز، ۱۲ آبان ماه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری با بیان اینکه ۱۳ آبان یک روز مهم و به یاد ماندنی است، اظهار کرد: امیدواریم در راهپیمایی۱۳ آبان شاهد حضور با شکوه و معنادار همه مربیان و معلمان، دانش‌آموزان و مدیران باشیم چرا که این روز ملی مبارزه با استکبار

حسین کمالی امروز، ۱۲ آبان ماه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری با بیان اینکه ۱۳ آبان یک روز مهم و به یاد ماندنی است، اظهار کرد: امیدواریم در راهپیمایی۱۳ آبان شاهد حضور با شکوه و معنادار همه مربیان و معلمان، دانش‌آموزان و مدیران باشیم چرا که این روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.
وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی به‌خاطر سه حادثه بزرگ ماندگار شد، افزود: تبعید حضرت امام راحل به کشور ترکیه یکی از این حوادث محسوب می‌شود.
کمالی یادآور شد: دانش‌آموزان تهرانی در پی حمایت از نهضت قیام امام و مخالفت با دخالت‌های آمریکا به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند و شعارهایی را سر دادند  که رژیم تاب و تحمل این اقدام را نداشت و نوجوانان، جوانان  را به خاک خون کشید.
وی با اظهار اینکه امام راحل از ۱۳ آبان به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، تصریح کرد: در همان زمان، کشور با برخی از گروه‌های ضد انقلاب نسبت به ایجاد ناآرامی در لانه جاسوسی آمریکا مواجه شد که مرکز این نا آرامی‌ها سفارتخانه امریکا بود و دانشجویان به‌صورت خودجوش لانه جاسوسی آمریکا را که مرکز فتنه بوده است تسخیر کردند و امام از این اقدام که تضمین بقای انقلاب و مکمل انقلاب سال ۱۳۵۷ بوده است به‌عنوان انقلاب دوم یاد کرده است .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، نیروی جوان هر کشور را یک سرمایه اجتماعی دانست و گفت: هر کشوری با اتکا به نیروی جوان به سمت تعالی حرکت می‌کند  انقلاب ما در دو حادثه سال ۵۷و۵۸ توسط جوانان در ۱۳ آبان به ‍پیروزی رسید؛ و موجب بیداری ملت ایران شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند در مقابل آمریکا بایستیم حرف درستی است و سازش با آمریکا جز بدبختی جنگ و خون ریزی برای برخی کشورها چیز دیگری نداشته است.
کمالی بیان کرد :آموزش  و پرورش جدای از رسالت اصلی خود، یک نهاد فرهنگی و اجتماعی هم محسوب می شود به عبارتی زیرساخت‌های فرهنگی و سنگ بنای توسعه کشور در آموزش پرورش ساخته می‌شود لذا این سرمایه‌های اجتماعی مسوولیت ما را سنگین‌تر می‌کند .
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.