تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر : 41281

خداوند به افرادی که باهوش هستند، یک مسیر ویژه نشان می‌دهد

خداوند به افرادی که باهوش هستند، یک مسیر ویژه نشان می‌دهد

الهام یاوری عصر امروز (۱۵ آبان‌ماه) در اختتامیه ششمین کارسوق کشوری مهندسی ژنتیک ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره اول سمپاد کشور که در استان زنجان برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن‌کریم، اظهار کرد: ۲ نوع زندگی وجود دارد، نخست زندگی که در طلب پاداش‌های دنیوی بوده و دوم زندگی که در طلب پاداش‌های اخروی

الهام یاوری عصر امروز (۱۵ آبان‌ماه) در اختتامیه ششمین کارسوق کشوری مهندسی ژنتیک ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره اول سمپاد کشور که در استان زنجان برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن‌کریم، اظهار کرد: ۲ نوع زندگی وجود دارد، نخست زندگی که در طلب پاداش‌های دنیوی بوده و دوم زندگی که در طلب پاداش‌های اخروی است.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید نوع زندگی خود را انتخاب کنند، افزود: زندگی پر از موفقیت‌های دنیوی، مدارج بالای دانشگاهی، امکانات و اختراعات که در راستای رفاه، حقوق و درآمد بیشتر در دنیا است.
این مسئول به اشاره به اینکه زندگی دنیوی پیچیده و بزرگی نبوده و بسیاری از افراد به آن دست پیدا می‌کنند، تصریح کرد: زمانی که از پایین نگاه می‌کنیم ممکن است احساس کنیم زرق و برق مادیات دنیوی، زندگی ما را قشنگ‌تر خواهد کرد ولی در واقع آنان مانند حلزون‌هایی هستند که به آنها تا زمان آخرت می‌چسبد.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به نوع دیگری از زندگی که شبیه زندگی دنیوی است، گفت: آنان نیز برای به‌دست آوردن مادیات تلاش می‌کنند و دنبال موفقیت هستند، اما هدف آن‌ها چیز دیگری بوده و اراده‌ها آنان ثواب آخرت است.
یاوری با بیان اینکه در حرکت به سمت ثواب‌های دنیوی و اخروی، از نعمت‌هایی که به ما داده شده استفاده کنیم، اظهار کرد: نباید از داشته‌هایی خود غفلت کنیم به طور مثال تا زمانی که دیگران به ما توانایی‌های ما را نگویند ما متوجه آن نمی‌شویم.
وی با بیان اینکه خداوند به صورت ویژه به آنانی که باهوش، دارای اراده و پشتکار قوی هستند، یک مسیر ویژه نشان می‌دهد، افزود: خداوند این انسان‌ها را دوست دارد و ثواب دنیا و آخرت را نصیب آنان می‌کند.
این مسئول با اشاره به ترجمه‌ای از آیه قرآن‌کریم (خداوند نیکوکاران را دوست دارد)، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال خوبی دنیا و آخرت هستیم و شأن خود را پاس بداریم، سطح توقعات خودمان را به مادیات خلاصه نکنیم، راهی هست بنابراین سخت تلاش کنیم و پا پس نکشیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.