تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 33516

خبر خوش وزیر نفت از انعقاد قراردادهای نفتی با کشورهای آمریکای لاتین

خبر خوش وزیر نفت از انعقاد قراردادهای نفتی با کشورهای آمریکای لاتین

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به آمریکای لاتین در حوزه وزارت نفت قراردادهای خیلی خوبی در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی امضا کردیم. ما از شروع دولت کار با کشورهای آمریکای لاتین شروع کردیم، هم صادرات نفت خام و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به آمریکای لاتین در حوزه وزارت نفت قراردادهای خیلی خوبی در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی امضا کردیم. ما از شروع دولت کار با کشورهای آمریکای لاتین شروع کردیم، هم صادرات نفت خام و میعانات گازی را داشتیم و هم به پالایشگاه های فراسرزمینی وارد شدیم.
وی افزود: در امر استفاده از ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی بیش از ۲ میلیون و هشتصد هزار کالا، تجهیزات و ادوات در حوزه صنعت نفت و گاز در همین دولت از سوی سازندگان توانمند ما به پالایشگاه‌های ونزوئلا صادر شد.
وزیر نفت یادآور شد: ونزوئلا دارای اولین ذخایر نفتی قابل استحصال دنیاست که بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد که به دلیل تحریم‌های ظالمانه بخش اعظمی از ظرفیت تولید آنان زمین مانده بود که بخشی از آن با ورود همکاران و نیروهای متخصص و سازندگان قدر در حوزه وزارت نفت به مجموعه بالادستی و پایین‌دستی ونزوئلا بخشی از این ظرفیت‌های تولیدی و پالایشگاهی احیا شده است.
اوجی تصریح کرد: هیچگونه پرداخت مالی بین ایران و ونزوئلا نداریم و همه را به صورت تهاتر محموله‌ها انجام می‌دهیم و نفت و میعانات می‌دهیم و در قبالش محموله‌های فرآورده‌های نفتی می‌گیریم که بسیار بازار خوبی در آن منطقه دارد.
ادامه دارد…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.