تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
کد خبر : 5014

خارطوم اصلاح در مفاد توافقنامه بین سودان و روسیه را ضروری می‌داند

خارطوم اصلاح در مفاد توافقنامه بین سودان و روسیه را ضروری می‌داند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منبع آگاه در وزارت دفاع سودان خبر داد، بدین ترتیب سودان از روسیه کمک اقتصادی در شرایط اجاره به مدت پنج سال با امکان امضای توافق برای ۲۵ سال دریافت می‌کند. این منبع گفت: «وزارت دادگستری سودان اصلاح در مفاد توافقنامه بین سودان و روسیه در خصوص ایجاد پایگاه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منبع آگاه در وزارت دفاع سودان خبر داد، بدین ترتیب سودان از روسیه کمک اقتصادی در شرایط اجاره به مدت پنج سال با امکان امضای توافق برای ۲۵ سال دریافت می‌کند.

این منبع گفت: «وزارت دادگستری سودان اصلاح در مفاد توافقنامه بین سودان و روسیه در خصوص ایجاد پایگاه روسی در بندر سودان در دریای سرخ را ضروری می‌داند؛ توافقی که بین دولت سابق سودان و روسیه حاصل شده است».

به گفته این منبع، دولت سودان برای ارائه محل پایگاه نظامی در ساحل دریای سرخ به روسیه، پرداخت مبلغی به بانک مرکزی سودان طی پنج سال اول استفاده از پایگاه با امکان تمدید توافق به مدت ۲۵ سال درخواست کرده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که روسیه به این پیشنهاد سودان پاسخ نداده است.

در ماه ژوئن رئیس ستاد نیروهای مسلح سودان اطلاع داد که کشور قصد دارد توافق مربوط به ساخت پایگاه نظامی روسیه در دریای سرخ را مجددا بررسی کند.

در پایان ماه آوریل، شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از یک منبع گزارش داد که سودان توافق ایجاد پایگاه نظامی روسیه در دریای سرخ را که با مقامات قبلی امضا شده بود، تعطیل می‌کند. در پی این امر، سفارت روسیه در خارطوم اعلام کرد که ادعاهای مربوط به تعلیق توافقنامه ایجاد پایگاه دریایی روسیه با واقعیت مطابقت ندارد.

توافق برای ایجاد ایستگاه نیروی دریایی روسیه در سودان در نوامبر ۲۰۲۰ مشخص شد. بر اساس این سند، حداکثر تعداد پرسنل در نقطه دریایی که کار آنها توسط نیروها و وسایل طرف روسی انجام می‌شود از ۳۰۰ نفر تجاوز نخواهد کرد. بیش از چهار کشتی روسی قادر به اقامت همزمان در آنجا نخواهند بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.