تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر : 16083

ساز مخالف وزیر رفاه با افزایش تعرفه های پزشکی بعد از ۵ ماه

ساز مخالف وزیر رفاه با افزایش تعرفه های پزشکی بعد از ۵ ماه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در مراسم گرامیداشت روز دندانپزشک که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه ۴۳ هزار دندانپزشک در کشور مشغول ارائه خدمت هستند، افزود: نسبت دندانپزشک به جمعیت در کشور ۵.۱ به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت است و در کشورهایی که بالاترینGDP را دارند،

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در مراسم گرامیداشت روز دندانپزشک که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه ۴۳ هزار دندانپزشک در کشور مشغول ارائه خدمت هستند، افزود: نسبت دندانپزشک به جمعیت در کشور ۵.۱ به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت است و در کشورهایی که بالاترینGDP را دارند، این نسبت ۶.۱ به ازای ۱۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی و دندانپزشکی ایران متناسب با پیشرفته‌ترین دستاوردهای علمی دنیا در شرایط دشوار اقتصادی به مردم کشور خدمت ارائه می‌کنند، ادامه داد: ماهانه بالغ بر ۸۰ میلیون نفر خدمت توسط جامعه پزشکی به مردم ارائه می‌شود و در هر ماه به طور میانگین همه مردم با خدمات جامعه پزشکی ارتباط دارند و در میان این همه خدمت میزان تخلفات، نارسایی‌ها و شکایت‌ها به لحاظ آماری نزدیک به صفر بوده و معنادار نیست.

دیرکرد اعلام تعرفه‌ها محل گلایه جامعه پزشکی است

رئیس زاده با اظهار تأسف از اینکه حوزه بهداشت و درمان تنها صنفی است که تعرفه‌های آن را دولت تعیین می‌کند، تصریح کرد: منابع این حوزه در دست سازمان‌های بیمه گر است و خود حق تعیین تکلیف ندارند. به رغم اینکه در قانون بیمه همگانی به صراحت ذکر شده که تعرفه گذاری بر اساس قیمت تمام شده و منابع و مصارف باشد؛ آنچه در طی سال‌ها لحاظ و مشاهده شده، صرفاً منابع و مصارف است آن هم منابع و مصارفی که سازمان‌های بیمه گر با هر نوع مدیریتی که دارند، آن را اداره نموده و محل اشکال فراوان است.

وی اضافه کرد: ما تابع نوع مدیریت دولتی سازمان‌های بیمه گر هستیم و به هر شکلی که توانستند منابع را جذب و مصرف کنند باید به آن گردن نهیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه تعرفه‌ها باید سال ۱۴۰۰ بر اساس قانون بودجه اعلام می‌شد، اظهار کرد: یک ماه از سال جدید گذشته و هنوز تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی اعلام نشده و مطب‌ها و مراکز درمانی دچار ضرر و زیان شده اند و این مهم محل گلایه جامعه پزشکی است.

وی با بیان اینکه حتی در اعلام همان عددی که شورای عالی بیمه تعیین و پیشنهاد نموده و سازمان نظام پزشکی نیز آن را قبول نداشته و امضا نکرده است، تشکیک ایجاد می‌کنند، گفت: افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد غیرقابل انتظار بود و عدد شورای عالی بیمه بر اساس افزایش ۲۵ درصدی محاسبه شد که افزایش ۳۲ درصد را نمی‌خواهند لحاظ کنند و آن وقت وزیر کار نامه نگاری می‌کند که مطالب مطرح شده غیر کارشناسی بوده و قابل قبول نیست، در حالی که نماینده وی در شورای عالی بیمه حضور دارد و در تاریخ ۲۳ آبان این عدد مصوب شده و ۳۰ آبان نیز به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است و اکنون پس از گذشت ۵ ماه نباید عضو دولت ساز مخالف با تصمیمات خود دولت بزند، این امر جز ناهماهنگی و عدم انسجام چه چیزی را به ذهن متبادر می‌سازد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران خاطرنشان کرد: انتشار چنین نامه‌ای در فضای عمومی چه نفعی برای دولت و جامعه پزشکی کشور دارد، متولیان باید پاسخگو باشند که چرا با گذشت یک ماه از سال جدید هنوز تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی اعلام نشده است، نه اینکه پس از ۵ ماه مکاتبه انجام شود که همان عدد تعیین شده در شورای عالی بیمه را قبول نداریم.

رئیس زاده بیان کرد: باید این مسائل در خود دولت حل و فصل شود و نگاه رئیس جمهور به مبحث تعرفه‌های پزشکی قطعاً این نیست و عنایت ایشان به جامعه پزشکی بیش از مطالبی است که در نامه وزیر کار آمده است.

وی اذعان کرد: انتظار می‌رود در شرایط فعلی که به لطف خدا به پایان کرونا نزدیک می‌شویم و فرسایش شغلی، خستگی روح و روان و جسم بر تن جامعه پزشکی پابرجاست؛ دولت با یک تصمیم مناسب در خصوص تعرفه‌ها پاداش جامعه پزشکی را بدهد. زیرا پس از دو سال مبارزه نفس گیر و طاقت فرسا در جبهه مبارزه با کرونا اگر تعرفه‌ها مناسب نبوده و به موقع اعلام نشود به طور حتم محل گلایه جامعه پزشکی خواهد بود.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.