تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 39464

حمله پهپادی گسترده روسیه به تاسیسات غلات اوکراین در رود دانوب

حمله پهپادی گسترده روسیه به تاسیسات غلات اوکراین در رود دانوب

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، کانال تلگرامی نیروهای دفاعی جنوب اوکراین اعلام کرد که روسیه شبانه یک حمله پهپادی عظیم به تاسیسات غلات اوکراین در امتداد رود دانوب انجام داده است. در این بیانیه آمده است: زیرساخت‌های بندری و مرزی منطقه دانوب هدف حمله قرار گرفت. یک انبار غلات آسیب دید و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، کانال تلگرامی نیروهای دفاعی جنوب اوکراین اعلام کرد که روسیه شبانه یک حمله پهپادی عظیم به تاسیسات غلات اوکراین در امتداد رود دانوب انجام داده است.
در این بیانیه آمده است: زیرساخت‌های بندری و مرزی منطقه دانوب هدف حمله قرار گرفت. یک انبار غلات آسیب دید و چندین کامیون آتش گرفتند.

به گفته مقام نظامی اوکراین در اودسا، در پی حمله به منطقه ایزمائیل در نزدیکی رومانی، رفت‌وآمد قایق‌ها و کشتی‌ها در امتداد این رود متوقف شده است.

همچنین در بیانیه نیروهای اوکراین آمده است که پدافند هوایی این کشور ۱۱ پهپاد روسیه را در حمله شبانه سرنگون کرده است؛ از جمله سه پهپاد بر فراز اودسا و هشت پهپاد بر فراز میکولائیف.
روسیه که در ۱۷ ژوئیه از توافق غلات دریای سیاه با اوکراین خارج شد، فوراً شروع به هدف‌گیری بنادر و انبارهای اوکراین در امتداد رود دانوب کرد تا راه ارتباطی جایگزین کی‌یف برای صادرات محصولات کشاورزی‌اش را مسدود کند.
بنادر «ایزمائیل» و «رنی» اوکراین هم در میان این اهداف هستند که درست در آن سوی رود دانوب، مقابل خاک رومانی واقع شده‌اند.

رومانی پیش‌تر اعلام کرد که با تشدید حملات روسیه به نزدیکی مرزهای خود، قوای نظامی این مناطق را تقویت خواهد کرد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.