تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر : 33114

حل معضل کودکان کار ظرف ۳ سال/ ۸۰ درصد از کودکان کار و خیابانی از اتباع هستند

حل معضل کودکان کار ظرف ۳ سال/ ۸۰ درصد از کودکان کار و خیابانی از اتباع هستند

به گزارش ایسنا، احمد احمدی با اشاره به اینکه  از سال گذشته درخواست داده ایم اختیارات قانونی ساماندهی به شهرداری تهران واگذار شود، درباره آخرین وضعیت ساماندهی کودکان کار در پایتخت، افزود: شهرداری تهران متولی ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابان نیست اما از سال گذشته اعلام کرده ایم که این آمادگی را داریم در

به گزارش ایسنا، احمد احمدی با اشاره به اینکه  از سال گذشته درخواست داده ایم اختیارات قانونی ساماندهی به شهرداری تهران واگذار شود، درباره آخرین وضعیت ساماندهی کودکان کار در پایتخت، افزود: شهرداری تهران متولی ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابان نیست اما از سال گذشته اعلام کرده ایم که این آمادگی را داریم در صورت واگذاری اختیارات قانونی ساماندهی کودکان کار و خیابان به شهرداری تهران، در یک بازه زمانی ۳ساله این معضل را ریشه کن کنیم.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: ما ذیل قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران حدود ۱۰ جلسه کارشناسی با بیش از ۴۰ گروه از کارشناسان، نهادهای مردمی، NGO ها و…. برگزار کرده و از سال گذشته نیز اعلام کردیم که چنانچه مسئولیت و اختیارات قانونی ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابان به شهرداری تهران واگذار شود و اعتبارات و زیرساخت‌های لازم نیز در اختیار ما قرار بگیرد با کمک سایر دستگاه های فعال در این عرصه و سایر اعضای قرارگاه اجتماعی شهر تهران می توانیم این معضل را به طور کامل ریشه کن کنیم.
دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران افزود: در حال حاضر متولی ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابان برعهده سازمان بهزیستی است، اما از سال گذشته درخواست داده ایم تا این موضوع به شهرداری تهران واگذار شود تا با توجه به برگزاری جلسات مهم و کارشناسی های صورت گرفته ذیل قرارگاه اجتماعی شهر تهران بتوانیم طرح استعدادیابی و توانمندسازی این کودکان را از طریق مدارس پویاشهر شهرداری تهران به سرانجام برسانیم.
وی یادآور شد: زمانی که مسئولیت جذب کودکان کار و خیابان و همچنین اعتبارات این بخش از سوی دولت به شهرداری واگذار شود، می‌توانیم در یک بازه زمانی سه ساله معضل کودکان کار و خیابان را برطرف کنیم.
احمدی صدر تاکید کرد: براساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی و جذب کودکان در شهر تهران در سال‌های گذشته موفق نبوده و این طرح با ۳۲ مرحله اجرا، نتوانسته بود موفق عمل کند. براساس قانون، شهرداری مسئولیتی در ارتباط با طرح ساماندهی کودکان کار ندارد و این مسئولیت برعهده سازمان بهزیستی است اما با این وجود ما پیش قدم شدیم تا بتوانیم این معضل را در شهر تهران برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه در همین ارتباط ۹ الی ۱۰ جلسه با ۱۴ نهاد در این حوزه برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم پس از سال‌ها معضل ساماندهی کودکان کار را برطرف سازیم و در این راستا باید طرح جامعی برای این مساله پیش‌بینی کنیم، گفت: با توجه به موارد اشاره شده، سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی دو پیشنهاد را برای رفع چالش کودکان خیابانی ارائه کرده است که امیدواریم این پیشنهادات مورد موافقت قرار بگیرد.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران افزود: بر همین اساس از سال گذشته مکاتبه شهردار تهران با ریاست جمهوری در ارتباط با کودکان کار و خیابانی صورت گرفت و در آن نامه قید شد جذب کودکان کار به شهرداری سپرده شود و یک بار برای همیشه این مساله حل شود.
وی با تاکید بر اینکه متأسفانه هم‌اکنون جذب و ساماندهی کودکان خیابانی رها شده است، ادامه داد: براساس پیگیری‌های انجام شده، رئیس جمهور به معاونت حقوقی ریاست جمهوری دستور داده‌اند تا موضوع واگذاری مسئولیت کودکان کار به شهرداری را بررسی کند و در این زمینه یک جلسه نیز برگزار شده اما مخالفت‌هایی از سوی برخی از نهادها در واگذاری این مساله وجود دارد اگرچه ما معتقد هستیم که با یک کار جهادی می‌توانیم چالش و معضل کودکان کار و خیابان را برطرف کنیم.
احمدی صدر بیان کرد: در ارتباط با موضوع ساماندهی کودکان کار در سه سطح برنامه خود را پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم این مسئولیت با تولی‌گری شهرداری تهران انجام شود و در واقع دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول زیر نظر شهرداری تهران به وظایف خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از کودکان کار و خیابانی از اتباع هستند، یادآور شد: وضعیت شهر تهران به گونه‌ای شده که از شهرها و کشورهای همسایه پذیرای کودکان کار و خیابانی شده اما ما بنا داریم در قالب یک طرح و با عنایت به حفظ کرامت آنها، این معضل را برطرف کنیم.
بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران می‌تواند در یک‌بازه زمانی سه ساله معضل کودکان کار را برای همیشه برطرف کند، تاکید کرد: حل چالش کودکان کار و خیابان به یک مدیریت یکپارچه نیاز دارد و امیدواریم سرانجام پس از سال‌ها و در نهایت با موافقت ریاست جمهوری مسئولیت این بخش به شهرداری واگذار شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.