تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر : 25439

حلوا ثروت مرده مرا زنده کرد

حلوا ثروت مرده مرا زنده کرد

با گسترش فضای مجازی بازارهای جدیدی نیز در حوزه حلوا به وجود آمد. به همین خاطر بنده در خانه توانسم مهارت تولید و پخت حلوا گردو ارومیه، حلوا ارد نخودچی و حلوا سیاه تبریز را بیاموزم  و در نهایت از این طریق کسب درآمد کنم. حلوا گردو ارومیه امروزه یکی از خوشمزه ترین و قدیمی

با گسترش فضای مجازی بازارهای جدیدی نیز در حوزه حلوا به وجود آمد. به همین خاطر بنده در خانه توانسم مهارت تولید و پخت حلوا گردو ارومیه، حلوا ارد نخودچی و حلوا سیاه تبریز را بیاموزم  و در نهایت از این طریق کسب درآمد کنم.

حلوا گردو ارومیه

امروزه یکی از خوشمزه ترین و قدیمی ترین نوع دسرهای ایرانی حلوا گردو ارومیه می باشد که دارای تنوع پخت بسیار گوناگونی می باشد مه به عنوان مثال حلوای گردو ارومیه یکی از این نوع حلواهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که فروش بسیار بالایی را به دلیل محبوبیت بسیار زیاد دارا می باشد. این نوع از حلواها معمولا در ماه مبارک رمضان و برای افطار و در بسیاری از مهمانیها و مجالس مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که به عنوان معروف ترین و پرطرفدارترین نوع حلوا خوشمزه در ارومیه به حساب می آید و مختص و مخصوص شهر زیبای ارومیه می باشد که در پخت آن از باکیفیت ترین نوع مواد اولیه نظیر شیره توت و خرما استفاده می شود که می تواند انرژی مورد نیاز شما را تامین نماید که در ادامه محتوا شما را با این حلوای بسیار خوشمزه و طرز تهیه آن آشنا می نماییم، با ما همراه باشید.

حلوای ارد نخودچی

برای زیبا تر شدن و استفاده در میهمانی ها و مراسم رسمی، حلوا ارد نخودچی را به صورت قالبی تهیه می کنند. این کار از نظر طعم و مزه تفاوتی ایجاد نمی کند و تنها باعث می شود ظاهر آن رسمی تر و شکیل تر گردد. برای تهیه حلوا نخودچی قالبی، کافی است تمامی مراحل پختن این نوع دسر را انجام داده و پس از انجام این کار، قالب را آماده کرده و حلوای تهیه شده را با قاشق به داخل آن ریخته، فشرده نمایید و سپس کف یک سینی را چرب کرده و حلوا های قالبی را بری روی آن قرار دهید. در آخرین مرحله سینی را به مدت چند ساعت در یخچال و یا 45 دقیقه در فریزر قرار داده تا حلواها به شکل قالب خود باقی مانده و تغییر شکل ندهند، پس از انجام تمامی این مراحل حلوا نخودچی قالبی شما آماده است و می توانید آن را میل نمایید. جهت تزئین نیز می توانید روی آن را با انواع پودر های مورد علاقه خود مانند پودر پسته، پودر بادام و حتی پودر نارگیل تزئین کنید.

حلوا سیاه تبریز

یکی از مواردی که می تواند به تنظیم کلسترول بدن کمک کند، میزان مصرف شده جوانه گندم در حلوا سیاه تبریز می باشد که کمک شایانی به کاهش کلسترول افراد می کند.

از مواد مغذی موجود در حلوا سیاه که خاصیت های بی نظیری برای بدن به وجود می آورد می توان به زنجبیل مورد استفاده در حلوا سیاه اشاره کرد زنجبیل باعث می شود تا احساس سر گیجه برطرف شده و همچنین برای اشخاصی که دچار درد معده می باشد بسیار کار آمد باشد.

یکی دیگر از خواص بی نظیر حلوا سیاه می‌تواند درمان چاقی نیز باشد به این صورت که به دلیل وجود فیبری که در آرد و جوانه گندم وجود دارد احساس سیری در شخص به وجود می آید که باعث می شود تا ساعت ها بدن تمایل به خوردن مواد غذایی دیگر نداشته باشد که این امر می‌تواند در دراز مدت باعث لاغری گشته و از بسیاری از قرص ها و شیوه های لاغری موثر تر و کار آمد تر باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.