تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 11732

حقوق زندانیان/تعلل غرب در مذاکرات/سوال نمایندگان از وزرا

حقوق زندانیان/تعلل غرب در مذاکرات/سوال نمایندگان از وزرا

به گزارش ایسنا،  اظهارات وزیر خارجه کشورمان درباره تعلل غرب در مذاکرات وین در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت. حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه دوره هشتم مذاکرات ما در مسیر بهتری قرار گرفته و اکنون که آقای دکتر باقری و تیم کارشناسان ارشد ایرانی در وین در حال مذاکره هستند،برداشتمان این است که مذاکرات در

به گزارش ایسنا،  اظهارات وزیر خارجه کشورمان درباره تعلل غرب در مذاکرات وین در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه دوره هشتم مذاکرات ما در مسیر بهتری قرار گرفته و اکنون که آقای دکتر باقری و تیم کارشناسان ارشد ایرانی در وین در حال مذاکره هستند،برداشتمان این است که مذاکرات در مسیر درست خودش قرار دارد، گفت: اما هنوز در مذاکرات وین شاهد ابتکارات جدید از سوی طرف‌های غربی نیستیم. به نحوی که به نظر نمی رسد آماده بازگشت سریع به تعهدات خود باشند لذا در این موضوع احساس می‌کنیم هنوز غربی‌ها تعلل می‌کنند.

منابع نزدیک به مذاکرات اعلام کردند، با وجود گذشت بیش از پنج هفته از شروع مذاکرات احیای برجام در وین، طرف‌های برجامی و آمریکا نه تنها نسبت به پذیرش پیشنهادات و ایده‌های ایران تعلل و تاخیر دارند بلکه از ارایه ساز و کارها برای تامین نظرات ایران در رابطه با لغو تحریم‌ها، تضمین توافق و راستی آزمایی از اجرای تعهدات طفره رفته‌اند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها تاکید کرد که تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات آقای دکتر علی باقری هستند. هیچ شخص و کشور دیگری نماینده ایران نیست. طبیعی است کشورهای دیگر در چارچوب اقدامات دیپلماتیک کشور خودشان اقدام می کنند. برخی حضور  رسانه ای بیشتری دارند. بنابراین هیچ کشور و مقام دیگری نمایندگی از دولت ایران در مذاکرات ندارد. همچنین جایگاه مقامات سابق کشور نیز محترم است و به روش های دیپلماتیک حمایت می شوند.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

توافق هسته‌ای از موضوعات دیدار وزرای خارجه چین و عربستان

احتمال رسیدن به راهکاری برای احیای برجام افزایش یافته است

دیدار شرکای برجام با آمریکا بدون حضور ایران

***

مرکز رسانه قوه‌قضاییه اعلام کرد که سازمان زندان‌ها در ادامه رویکردهای تحولی در این مجموعه، بخشنامه‌ای را صادر کرده است که متضمن تقویت حقوق زندانیان و بازداشت شدگان و رعایت جنبه‌های اسلامی، اخلاقی و انسانی در برخورد با آنان است.

متن کامل این بخشنامه  که نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان است را می توانید اینجا بخوانید.

تذکر یک عضو کمیسیون بهداشت و درماندر جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تاکید بر ضرورت خدمت به مردم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

وی با استناد به ماده ۷۵ ایین نامه گفت: اینکه عده ای به جای اینکه برای دولت کار کنند چند میلیارد سرمایه زدند به معنای دفاع از جانباز است؟ اگر مرد هستید برای خدمت به مردم از خود و پول خود بگذرید، این گوی و این میدان.

در همین جلسه، مسعود پزشکیان ضمن تشریح سوال خود از وزیر بهداشت در خصوص علت عدم پایبندی به قانون برنامه ششم توسعه و تعهداتی که در خصوص نحوه بکارگیری نیروی انسانی برای مدیریت دانشگاه‌های منتخب، هنگام اخذ رای اعتماد به نمایندگان داده است، گفت: چطور می‌شود فردی که در کلینیک خصوصی درآمد چندصد میلیاردی دارد در بخش دولتی به فکر خدمت به محرومین بوده و حتی توجه دانشجویان را نیز به این اولویت جلب کند.

بهرام عین‌اللهی در پاسخ به این سوال تاکید کرد: انتصابات در تمام دانشگاه‌ها براساس تعهد و تخصص و انقلابی‌گری بوده و افرادی که با روحیه خدمت به مردم سازگار بوده‌اند منتخب شده‌اند اما ما با هیچ کس عهد اخوت نبستیم و اگر از مسیر خدمت خارج شوند کنار گذاشته می‌شوند.

نماینده مردم تبریز به صورت مشروط از توضیحات بهرام عین‌اللهی در خصوص بکارگیری نیروها در دانشگاه‌های علوم پزشکی قانع شد و سوال خود را به رای مجلس شورای اسلامی نگذاشت.

در جریان بررسی این سوال محمد باقر قالیباف هم با تاکید بر اینکه مجلس باید در بحث حقوق‌ها به پزشکانی که در بیمارستان‌های دولتی مشغول به کار هستند توجه داشته باشند، افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا این تضاد منافع کنار برود.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز  (سه شنبه) بیست و یکم دی ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.