تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 38394

حضور شرکت پارس‌ ایزوتوپ در کنگره انجمن پزشکی هسته‌ای اروپا

حضور شرکت پارس‌ ایزوتوپ در کنگره انجمن پزشکی هسته‌ای اروپا

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این کنگره در دو بخش علمی و نمایشگاهی، هر سال به میزبانی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و توسط انجمن پزشکی هسته‌ای اروپا برگزار می‌شود. این کنگره که از سال ۱۹۸۵ پایه‌ریزی شده است با مشارکت تعدادی از شرکت‌های اروپایی فعال در پزشکی هسته‌ای و تولید و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این کنگره در دو بخش علمی و نمایشگاهی، هر سال به میزبانی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و توسط انجمن پزشکی هسته‌ای اروپا برگزار می‌شود. این کنگره که از سال ۱۹۸۵ پایه‌ریزی شده است با مشارکت تعدادی از شرکت‌های اروپایی فعال در پزشکی هسته‌ای و تولید و تامین کنندگان رادیوداروها به شروع به کار کرد. به مرور و همزمان با افزایش شهرت و اعتبار علمی این رویداد، کشورهای غیر اروپایی نیز به مشارکت در آن متمایل شدند و اکنون به‌عنوان یک رویداد جهانی و بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان پزشکی هسته‌ای در دنیا شناخته می‌شود به طوری‌که سالانه بیش از هفت‌ هزار متخصص در این حوزه گرد هم جمع می‌شوند.
شرکت پارس ایزوتوپ که تولید رادیوداروهای تمامی مراکز پزشکی هسته‌ای ایران را بر عهده دارد، یک سال پس از آغاز به کار خود و در سال ۱۳۹۱، نخستین حضورش در قسمت نمایشگاهی این رویداد را تجربه کرد که این حضور تا امسال به طور منظم ادامه یافته است. هرچند با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، دشواری فراوانی برای استمرار حضور پارس ایزوتوپ در این رویداد وجود داشته است، اما این محدودیت‌ها مانع از مشارکت تنها نماینده ایران در این گردهمایی علمی نشده است.
اکنون پس از گذشت ۱۲ دوره متوالی، علاوه بر شرکت در این نمایشگاه و حضور متخصصان مجرب پارس ایزوتوپ در این کنگره، نتایج حاصل از بررسی‌های علمی خود این شرکت به صورت سخنرانی و پوستر ارایه شد. پارس ایزوتوپ که سال‌های ابتدایی با در اختیار داشتن فضایی اندک و امکاناتی مختصر در نمایشگاه حضور می‌یافت، امسال یکی از نقاط عطف نمایشگاه و از پربازدیدترین غرفه‌ها لقب گرفت به طوری‌که بیش از ۳۰۰ بازدید کننده از غرفه شرکت پارس ایزوتوپ بازدید کردند و بیش از ۲۰ جلسه عمومی و ۳۰ جلسه اختصاصی در این غرفه برگزار شد. 

علت اصلی سرآمد شدن غرفه پارس‌ایزوتوپ، سبد گسترده و بی‌نظیر محصولات در حوزه رادیوداروهای تشخیصی و درمانی و نیز تلاش برای استمرار حضور در این رویداد جهانی است. به گفته بازدیدکنندگان از غرفه پارس ایزوتوپ، هر محصولی که در سراسر نمایشگاه دیده می‌شود، در سبد محصولات این شرکت قرار دارد و حتی رادیوداروهای کمیابی چون ژنراتور ژرمانیوم ـ‌ گالیوم که تنها توسط ۴ کشور دیگر در سراسر جهان تولید می‌شود، از محصولات این شرکت است. بیش از ۲۵ کیت رادیودارویی که در پزشکی هسته‌ای برای تشخیص انواع سرطان‌ها و سایر امراض و عملکرد ارگان‌های بدن (مغز، قلب، ریه، کلیه، تشخیص عفونت و…) به کار می‌رود، نیز دسته مهمی از محصولات پارس ایزوتوپ به شمار می‌روند و این در حالی است که برخی از مشارکت‌کنندگان اروپایی این رویداد، تنها دانش فنی تولید تعدادی کیت رادیودارویی را در اختیار دارند. از مهم‌ترین این کیت‌ها می‌توان به کیت تشخیصی سرطان پروستات با روش اسپکت اشاره کرد که پارس ایزوتوپ جز اولین شرکت‌های تولید کننده این کیت با نام تجاری پارس ـ تکتو پی اس ام آ محسوب می‌شود. علاوه بر این در حوزه درمان، رادیوداروهای لوتشیوم برای درمان سرطان پروستات و تومورهای غددی عصبی و همینطور تسکین دردهای ناشی از متاستازهای استخوانی کاربرد دارند.

شدت یافتن تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷، حضور بسیاری از شرکت‌های ایرانی را در بازارهای جهانی، با محدودیت‌های «گریزناپذیر» مواجه کرد. پارس‌ایزوتوپ نیز از محدودیت‌ها در امان نماند و با اینکه در جهان، از فعالان شاخص در حوزه سلامت و درمان به شمار می‌رفت، با موانع متعددی مواجه شد. با این‌ حال در همان سال، انجمن پزشکی هسته‌ای اروپا بر اساس دانش فنی فزاینده این شرکت در تولید رادیودارو، با درخواست عضویت شرکت در انجمن موافقت کرد و پس از پنج سال این شرکت، یکی از برجسته‌ترین اعضای حقوقی در میان ۳۰ عضو انجمن پزشکی هسته‌ای اروپا و تنها عضو آسیایی این انجمن شناخته می‌شود. شرکت پارس ایزوتوپ، تنها نماینده ایران، به‌ عنوان عضو اصلی انجمن و با شعار «افقی تازه در زندگی» به همراه حدود ۲۵۰ شرکت دیگر در این رویداد با موفقیت حضور یافت که این حضور، نشان از اعتبار بین‌المللی کشورمان در حوزه رادیوداروها و پزشکی هسته‌ای در جهان بود.
شایان  ذکر است کنگره بعدی انجمن پزشکی هسته‌ای اروپا (EANM) اکتبر سال ۲۰۲۴ در شهر هامبورگ برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.