تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر : 35328

حذف از بازی‌های آسیایی شوک بزرگی برای من و دختران بدمینتون باز است/ هنوز به اعزام امیدوارم

حذف از بازی‌های آسیایی شوک بزرگی برای من و دختران بدمینتون باز است/ هنوز به اعزام امیدوارم

یگانه کرمانی در گفت و گو با ایسنا، بعد از حذف سهمیه بدمینتون زنان از بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: این اتفاق شوک خیلی بزرگی برای من و جامعه بدمینتون است. با وجود داشتن سهمیه المپیک (در بخش زنان) انتظار می‌رفت حداقل سهمیه زنان در بازی‌های آسیایی حفظ شود و من به بازی‌های آسیایی اعزام

یگانه کرمانی در گفت و گو با ایسنا، بعد از حذف سهمیه بدمینتون زنان از بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: این اتفاق شوک خیلی بزرگی برای من و جامعه بدمینتون است. با وجود داشتن سهمیه المپیک (در بخش زنان) انتظار می‌رفت حداقل سهمیه زنان در بازی‌های آسیایی حفظ شود و من به بازی‌های آسیایی اعزام شوم. اکنون نه تنها انگیزه من بلکه انگیزه همه بدمینتون‌بازان گرفته می‌شود. آنها در این شرایط می‌اندیشند که چه آینده‌ای برایشان وجود خواهد داشت و دیگر رویای المپیک برای بدمینتون‌بازان بر باد می‌رود. 
دختر بدمینتون‌باز در ادامه به نحوه آماده‌سازی خود برای بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت سال جاری در انتخابی تیم ملی اول شدم و جواز حضور در بازی‌های آسیایی را کسب کردم. در آن زمان قرار بود یک خانم و یک آقا به هانگژو اعزام شوند. بعد از چند روز از مسابقه انتخابی، کمیته ملی المپیک اعلام کرد که سهمیه بدمینتون مردان قطعی نیست.
کرمانی افزود: پیرو همین شرایط و با توجه به قطعی بودن حضورم در هانگژو تست آمادگی جسمانی دادم که خیلی خوب هم بود و بعد هم خیلی جدی و محکم به تمریناتم ادامه دادم اما یک هفته قبل خبر رسید که اعزامم به هانگژو منتفی شده و تنها نماینده مردان اعزام می‌شود. این شوک بزرگی برای من بود. 
این دختر بدمینتون‌باز ادامه داد: به گفته مسئولان فدراسیون، مسئولان کمیته گفته‌اند که اگر بحث اعزام ثریا آقایی مطرح بود شاید سهمیه زنان حذف نمی‌شد اما باید دانست که بعد از ثریا نخبه پروری صورت گرفته و بازیکنان جدیدتری اضافه شده‌اند. من با وجود مصدومیت و بعد از جراحی ACL زانو به تمریناتم برگشتم و خود را به بازی‌های آسیایی رساندم. 
او در پاسخ به این سوال که منظورتان این است که اگر ثریا آقایی ثبت نام می‌شد سهمیه بدمینتون زنان حذف نمی‌شد، گفت: صحبتی که کمیته ملی المپیک داشته این بوده که اگر ثریا بود احتمال اعزام بیشتر می‌شد. 
کرمانی در ادامه افزود: در تاریخ بدمینتون مدالی در بازی‌های آسیایی کسب نشده است. بدمینتون روز به روز توسعه پیدا می‌کند و بازیکنان در آن می‌درخشند. در این سالها درخشش زنان بدمینتون باز بیشتر از مردان بوده و اگر رنکینگ جهانی را هم ببینید رنک زنان و من خیلی بهتر از رنکینگ مردان است. من رویای المپیک در سر دارم و قرار است با هزینه شخصی به چند مسابقه بین‌المللی اعزام شوم تا بتوانم سهمیه المپیک بگیرم. این بازی‌های آسیایی هم می‌توانست کمک خوبی برای من باشد. 
دختر بدمینتون‌باز در پایان گفت: رییس فدراسیون اعلام کرده که با هزینه خودش من را به این بازی‌ها اعزام می‌کند و حتی تایید وزیر ورزش را هم برای اعزام گرفته است. از طرفی رییس هیات استانمان هم با آقای خسروی‌وفا صحبت کرده و نظر او هم برای اعزام زنان مثبت است. وقتی وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک مخالفتی ندارند دیگر کسی نمی‌ماند که برای اعزام معترض باشد. من خیلی به اعزام امیدوارم. خانم مددی هم نام مرا برای بازی‌های آسیایی رد کرده و این نشانه خوبی است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.