تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
کد خبر : 31266

حجم مبادلات تجاری روسیه با چین از اتحادیه اروپا بیشتر شد

حجم مبادلات تجاری روسیه با چین از اتحادیه اروپا بیشتر شد

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از تاس، ماکسیم اورشکین، مشاور اقتصادی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که چین توانسته از نظر حجم مبادلات تجاری با این کشور از اتحادیه اروپا هم سبقت بگیرد. وی گفت: چین حالا به یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ما بدل شده است و در این مسیر حتی اتحادیه اروپا

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از تاس، ماکسیم اورشکین، مشاور اقتصادی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که چین توانسته از نظر حجم مبادلات تجاری با این کشور از اتحادیه اروپا هم سبقت بگیرد.
وی گفت: چین حالا به یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ما بدل شده است و در این مسیر حتی اتحادیه اروپا را هم پشت سر گذاشته و میزان مبادلات تجاری بین دو کشور به شکل فعالی در حال افزایش است.
این مقام روس ادامه داد: شیء جی پینگ، رئیس جمهور چین در ابتدای سال جاری به مسکو سفر کرد و یکی از مهم‌ترین اسناد امضا شده بین دو کشور، طرح توسعه همکاری‌های دوجانبه در برخی حوزه‌های کلیدی تا سال ۲۰۳۰ است.
اورشکین می‌گوید: از جمله حوزه‌هایی که دو کشور به دنبال توسعه همکاری‌های خود در آنها هستند، می‌توان به لجستیک، زیرساخت‌های حمل و نقل، فناوری، صنعت، و امنیت غذایی اشاره کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.