تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 35157

جواد داوری: ۱۶ ماه حضورم در بسکتبال سختی‌های زیادی داشت/ با ارمغانی در یک بند اختلاف داریم

جواد داوری: ۱۶ ماه حضورم در بسکتبال سختی‌های زیادی داشت/ با ارمغانی در یک بند اختلاف داریم

به گزارش ایسنا، امروز (چهارشنبه) ۲۸ تیر ۱۴۰۲، جواد داوری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حدود ١٦ ماه از حضورم در راس فدراسیون بسکتبال می‌گذرد که خیلی هم با سرعت گذشت، هر روزش با سختی‌های زیادی سپری شد اما تلاش کرده‌ایم ساختارسازی کنیم و شعارهایم در مجمع انتخاباتی را تحقق ببخشم. هدف اصلی

به گزارش ایسنا، امروز (چهارشنبه) ۲۸ تیر ۱۴۰۲، جواد داوری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حدود ١٦ ماه از حضورم در راس فدراسیون بسکتبال می‌گذرد که خیلی هم با سرعت گذشت، هر روزش با سختی‌های زیادی سپری شد اما تلاش کرده‌ایم ساختارسازی کنیم و شعارهایم در مجمع انتخاباتی را تحقق ببخشم. هدف اصلی ما رشد و و باز گرداندن بسکتبال ایران به سطح آسیا و حتی فراتر است.
او ادامه داد: یکی از اقدامات مهم ما در همین راستا برگزاری مسابقات و لیگ‌های مختلف است. از همین رو سازمان لیگ فعالیت‌هایش را به صورت مستقل اداره می‌کند تا نظام باشگاه‌داری در بسکتبال ایران به استانداردهای جهانی نزدیک شود. ضمنا باید حواشی لیگ‌ها از فدراسیون دور شود تا ما وظایف خود در راستای توجه بیشتر به تیم ملی را به نحو احسن انجام دهیم. 
رئیس فدراسیون بسکتبال ایران گفت: استعدادیابی در فدراسیون دیگر مثل قبل نیست و باید شرایط در تمام شهرها به صورتی باشد که بتوانند  تیم‌داری کرده و استعدایاب‌های فدراسیون با حضور در لیگ‌های پایه، بسکتبالیست‌های مستعد را شناسایی کنند. درباره تیم‌های ملی نیز تا سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی کرده‌ایم و این برنامه با حضور من یا بدون من باید انجام شود. باید چرخه استعدادیابی تا رسیدن به تیم ملی بزرگسالان یکدست باشد.
داوری با بیان اینکه طرح جامع خوبی درباره لیگ‌های پایه انجام شده است، تصریح کرد: یکی از معدود رشته‌های توپی هستیم که حدود ۲۳۰ تیم برای حضور در لیگ‌های نوجوانان و جوانان اعلام آمادگی کرده‌اند. به هیات‌های استانی اعلام کرده‌ام که اصلی‌ترین مرکز استعدادیابی برای تیم‌های ملی پایه همین لیگ‌های رده‌های سنی است. پشتوانه‌سازی مد نظر ما قطعا در آینده‌ای نه چندان دور جواب خواهد داد.  امیدوارم با تغییر نگرش در تیم ملی بزرگسالان فراتر از بسکتبال آسیا نگاه کنیم و باتوجه به تکنیک و هوش بسکتبالیست‌های ایرانی، به اوج برگردیم. من همیشه خودمان را با تیم‌های خوب اروپایی مقایسه می‌کنم که علاوه بر این برخلاف اروپایی‌ها، فاکتور غیرت و تعصب ملی را هم در میان بازیکنان خود داریم.
جواد داوری با اشاره به درخشش تیم بانوان ایران در مسابقات دسته B زیر ۱۶ سال آسیا نیز گفت: بانوان ما توانایی زیادی دارند و به نظرم‌ تاخیر در نتیجه‌گیری در این حوزه به خاطر دیده نشدن در سال‌های قبل بود. در رده بانوان تمام اعزام‌ها انجام شد چرا که نیاز داریم رده سنی بانوان تجربه بین‌المللی بیشتری با حضور در تورنمنت‌های مختلف کسب کند. در همین راستا تیم ملی بانوان امروز برای برگزاری چند دیدار دوستانه راهی اردن خواهد شد و پس از آن‌ در جام ویلیام جونز شرکت خواهند کرد.
داوری با اشاره به اهمیت آموزش در فدراسیون گفت: باید در حوزه آموزش خودمان را با معیارهای فیبا هماهنگ کنیم. قرار است در ۸ منطقه مختلف کشور کلاس‌های دانش‌افزایی را در بخش‌های مختلف برگزار کنیم. شاید در لیگ ۲۰ مربی خوب ایران درگیر باشند، اما ما باید از مربیان خوب دیگر در حوزه آموزش نیز استفاده کنیم.
رییس فدراسیون بسکتبال اعلام کرد: در همین راستا با یک مربی خوب خارجی از برزیل برای تیم‌ بسکتبال ۳ نفره بانوان به توافق رسیده‌ایم و قرار است ماه آینده به تهران بیاید. در نظر داریم از حضور این مربی سطح بالا در حوزه بسکتبال ۳ نفره بانوان استفاده کنیم تا در بازی‌های آسیایی بتوانیم نمایش خوبی در این بخش داشته باشیم. باید در داوری بسکتبال ۳ نفره هم تلاش زیادی نسبت به قبل کنیم زیرا هیچ داور بین‌المللی در بسکتبال ۳ نفره نداریم.
او با اشاره به اهمیت جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان و نیاز به زمان کافی جهت تغییر نسل، تصریح کرد: باتوجه به اینکه تیم ملی در دوران گذار است، باید همه ما اهالی بسکتبال صبور باشیم. این روند با حضور سعید ارمغانی شروع شد و خوشبختانه در نهایت توانستیم به جام جهانی هم صعود کنیم. من معتقدم سرمربیان تیم ملی باید مستقل فعالیت کنند و هیچ وقت اجازه نخواهم داد که یک سرمربی تیم ملی در رده باشگاهی نیز شاغل باشد. حتی در نظر داریم رفته رفته حضور دستیاران و مربیان تیم‌های ملی در در رده باشگاهی را محدود کنیم تا تمرکز کادرفنی تیم‌های ملی بر هم نخورد.
داوری درباره کنار گذاشتن ارمغانی از هدایت تیم ملی نیز گفت: اصلا بحث نارضایتی و پایین بودن سطح فنی مطرح نبوده و فقط در راستای تسریع در روند تغییر نسل تیم ملی بسکتبال تصمیم گرفتیم تا از حضور سرمربی ترکیه‌ای استفاده کنیم. همچنین در نظر داریم‌ ارتباط با بسکتبال ترکیه را توسعه دهیم زیرا معتقدم با ارتباط بیشتر با بسکتبال ترکیه، می‌توانیم زودتر به سطح جهانی و هدفی که مد نظر داریم نزدیک شویم.
رئیس فدراسیون بسکتبال درباره نارضایتی‌ها نسبت به وضعیت پرداختی‌های لیگ بسکتبال بانوان نیز گفت: حضور کلیه تیم‌های حاضر در لیگ آتی بسکتبال بانوان منوط به تسویه حساب با اعضای تیم در فصل قبل است و اصلا اجازه نخواهیم داد که تیمی بدون تسویه حساب در لیگ شرکت کند. حتی اگر این اتفاق باعث تقلیل تعداد تیم‌های لیگ شود.
داوری درباره حواشی انتخاب آرش بهادرزاده به عنوان مدیر اجرایی تیم ملی نیز گفت:  در این باره خیلی صحبت‌ها شد و من خیلی شناخت خوبی از او دارم. انتخاب بهادرزاده انتخاب شخصی من بوده و اصلا ارتباطی به حامد حدادی نداشت که خیلی‌ها او را وارد این‌ مسئله کردند. ضمن اینکه آقای بهاردزاده بسیار دلسوزانه کنار تیم حضور دارد و همه بازیکنان نیز از او راضی هستند. ضمن اینکه باید اعلام کنم قرار است سهراب کیهانی، نایب رییس فدراسیون نیز به عنوان سرپرست تیم ملی بسکتبال به زودی کارش را آغاز کند.
او درباره دلایل فسخ نشدن رسمی قرارداد ارمغانی نیز گفت: آقای ارمغانی هم اعلام کرده‌اند، ایشان و ما در یک بند اختلاف نظر داریم. اگر ایشان به ایران بیایند یا به صورت آنلاین، آن اختلاف نظر را برطرف می‌کنیم تا قرارداد دوستانه فسخ شود. هیچ مشکلی با هم نداریم و فقط در پی برطرف کردن اختلاف نظر هستیم.
ادامه دارد…

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.