تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 38588

جهان‌آرا به امدادگرها چه گفت؟/ بچه‌ای که با ترکش به دنیا آمد

جهان‌آرا به امدادگرها چه گفت؟/ بچه‌ای که با ترکش به دنیا آمد

به گزارش خبرنگار مهر، «فرشتگان خرمشهر» به نویسندگی و کارگردانی صادق وفایی مجموعه‌ای پنج‌قسمتی درباره زنان و دخترانی است که در روزهای مقاومت خرمشهر و پیش از سقوط شهر دست به مبارزه با دشمن و پرستاری از مجروحان زدند. این‌ سریال در قالب برنامه «پرده اول» ساخته شده که آثار خروجی‌های برنامه «یک‌نمایش یک‌تجربه» را

به گزارش خبرنگار مهر، «فرشتگان خرمشهر» به نویسندگی و کارگردانی صادق وفایی مجموعه‌ای پنج‌قسمتی درباره زنان و دخترانی است که در روزهای مقاومت خرمشهر و پیش از سقوط شهر دست به مبارزه با دشمن و پرستاری از مجروحان زدند.
این‌ سریال در قالب برنامه «پرده اول» ساخته شده که آثار خروجی‌های برنامه «یک‌نمایش یک‌تجربه» را شامل می‌شود. گروه‌های برگزیده جوانی که سال ۱۳۹۸ در برنامه «یک‌نمایش یک‌تجربه» دست به تولید نمایش‌های تک‌قسمتی رادیویی زده بودند، در مجموعه برنامه «پرده اول» سریال‌های ۵ قسمتی تولید کردند که «فرشتگان خرمشهر» یکی از این‌ آثار بود.
۹۰ درصد اتفاقاتی که در این‌ سریال رادیویی رخ می‌دهند، در واقعیت در خرمشهر اتفاق افتاده‌اند و تنها یک یا ۲ حادثه هستند که از جای دیگر جز خرمشهر وام گرفته‌ شده‌اند. مادری که با کشته‌شدن دخترش، گردنبد او را فروخت تا خرج کفن‌ و دفنش را بپردازد، زن بارداری که ترکش شکمش را پاره کرده و سر نوزادش از شکم بیرون زده بود، پرستارها یا دکترهایی که در خیابان‌های خرمشهر توسط عراقی‌ها به گلوله بسته شدند و نمونه‌های دیگر، همه از واقعیاتی بودند که در نوشتن این‌ نمایش ۵ قسمتی رادیویی، از آن‌ها بهره‌برداری شده است.
شقایق فتحی، سایه کبیری،‌ الهه تنهایی، فائزه رمضانی، سپیده ولی‌پور، حمیده حربی، محبوبه اسدی، فریبا قلی بک‌لو، جلال محبی، صادق وفایی، سید علیرضا وهاب‌فر بازیگران «فرشتگان خرمشهر» هستند.
مشاور: مهدی طهماسبی، افکتور: محمدرضا قبادی‌فر، صدابرادر: فرزاد شریفی، تهیه‌کننده: محمد اسماعیل‌پور، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.
در قسمت اول «فرشتگان خرمشهر» با مدت زمان ۲۲ دقیقه و ۳۸ ثانیه، مریم زن امدادگری است که روز ۴ آبان ۱۳۵۹ و روز سقوط خرمشهر را روایت می‌کند و …
با هم اولین قسمت نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» را بشنویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.