تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 44460

جلوه‌های حاج قاسم در میدان نبرد چه بود؟

جلوه‌های حاج قاسم در میدان نبرد چه بود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که « اخلاص و ولایت‌مداری از بارزترین ویژگی‌های مکتب حاج قاسم بود» افزود: کسی که هم روح حاکم بر عملش را و هم خودِ عملش را اصلاح  کند موجب ماندگاری و خدایی شدن کار و مسیرش می‌شود. حاج قاسم در تعامل با خودی‌ها و جریان‌های

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که « اخلاص و ولایت‌مداری از بارزترین ویژگی‌های مکتب حاج قاسم بود» افزود: کسی که هم روح حاکم بر عملش را و هم خودِ عملش را اصلاح  کند موجب ماندگاری و خدایی شدن کار و مسیرش می‌شود. حاج قاسم در تعامل با خودی‌ها و جریان‌های مختلف فکری و سیاسی، هوش سیاسیش را به خوبی نشان داد.
وی با اشاره به «شیوه‌ها و جلوه‌های حاج قاسم در میدان نبرد»، گفت: طراحی حاج قاسم این بود که هیمنه آمریکا را به صورت نرم در منطقه هدف قرار دهد. به عقیده بنده خط قرمز حاج قاسم این بود که به صورت مستقیم و رودررو از آمریکایی‌ها تلفات نگیرد و البته ایران هم پیوسته به صورت نیمه منفعلانه با طراحی‌های غیرمستقیم، آمریکا و سمپات‌های این کشور در منطقه، درگیر است. ایران تلاش دارد تا زمانی که ضربه‌ای مستقیم از آمریکا نخورد از درگیری مستقیم با این کشور، پرهیز کند.
باید به ضربه مستقیم به آمریکایی‌ها فکر کنیم
وی معتقد است در آن‌چه بعد از شهادت حاج قاسم پیش آمده است، باید تجدید نظر شودذ و گفت: باید طراحی جدیدی را متناسب با شرایط جدید منطقه پیش ببریم. اگر می‌خواهیم مسیر و مکتب حاج قاسم را ادامه دهیم باید به ضربه مستقیم به آمریکایی‌ها فکر کنیم والا میراث او که با خون دل به دست آمده است، ضربه می‌خورد.
این استاد حوزه علمیه مزیت نسبی ایران در منطقه را در میدان نبرد دانست و گفت: اگر در میدان نبرد بخواهیم مدام محاسبه کنیم و از  ضربه‌های مستقیم صرفنظر کنیم و از سوی دیگر اگر بخواهیم صرفا روی معادلات اقتصادی ببندیم، خب طرف مقابل هم از این مزیت نسبی استفاده می‌کند کما این‌که آمریکا و غرب بعد از اطمینان از اثربخشی تحریم‌ها علیه ایران،  ابزارهای تحریمی جدید تولید و علیه کشورمان اعمال کردند.

وی قطع شریان‌های حیاتی رژیم اشغالگر قدس توسط ایران و دوستان منطقه‌ایش را پیشنهاد داد و ابراز عقیده کرد: با قطع لوله‌های نفت و گازی که به سرزمین‌های اشغالی می‌رود، چیزی شبیه به کاری که آمریکایی‌ها با لوله‌های انتقال گاز روسیه به اروپا انجام دادند و لوله‌های پروژه نورد استریم را منفجر کردند یا با هدف قرار دادن کشتیرانی حامل مواد اولیه و کالاهای مصرفی به مقصد اسراییل، می‌توان شریان حیاتی صهیونیست‌های جنایتکار را قطع کرد.
باید روحیه عزت‌مندی بیشتری در کالبد جامعه دمیده شود
خلیلی در پیشنهادی دیگر خواستار اعمال سیاست رودررویی مستقیم با آمریکا و ارزیابی فشارهای اجتماعی ناشی از این موضوع توسط دست‌اندرکاران داخلی شد و گفت: باید روحیه عزت‌مندی بیشتری در کالبد جامعه دمیده شود و  معادلات را تغییر داد و سیاستمداران را به استفاده بیشتر از مزیت نسبی ایران – موفقیت‌های ناشی از مزیت میدان نبرد – ترغیب کرد در این صورت چه بسا اعتماد مردمیِ بیشتری عاید کشور شود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.