تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 29369

جذب ۴ هزار بهورز جدید در سال آینده

جذب ۴ هزار بهورز جدید در سال آینده

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین‌اللهی صبح پنجشنبه در همایش کشوری بهورزان، مراقبان سلامت و مربیان بهورزی، اظهار کرد: امروز و در ایام‌الله دهه مبارک فجر یکی از بهترین برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهر امام هشتم (ع) برگزار شده و به جرأت می‌گوئیم بهورز مقدس‌ترین نیروی فعال در حوزه سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین‌اللهی صبح پنجشنبه در همایش کشوری بهورزان، مراقبان سلامت و مربیان بهورزی، اظهار کرد: امروز و در ایام‌الله دهه مبارک فجر یکی از بهترین برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهر امام هشتم (ع) برگزار شده و به جرأت می‌گوئیم بهورز مقدس‌ترین نیروی فعال در حوزه سلامت است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه سلامت است، بیان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان فاقد نظام شبکه بهداشت بود و پزشکان بی‌کیفیت خارجی در کشور حاضر بودند و مرگ و میر بالای مادران باردار و کودکان زیر ۴ سال را داشتیم و در کنار آن آغاز جنگ تحمیلی را برای توقف قطار انقلاب داشتیم، اما این مشکلات ما را تسلیم نکرد و روزبه‌روز پیشرفت کردیم و اکنون و در آستانه چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جزو کشورهای شاخص منطقه و جهان در حوزه سلامت هستیم.
وی گفت: همچنین در سیل سال ۱۳۹۸ لرستان دیدیم که بهورزان در شرایطی بسیار سخت یاری‌گر سیل‌زدگان بودند، چیزی که هرگز در رسانه‌ها به تصویر کشیده نشد و باید این تلاش‌ها به‌خوبی نشان داده شود.
عین‌اللهی افزود: بهورزان و مراقبان سلامت در خط مقدم نظام سلامت در شهرها و روستاها قرار دارند و تربیت نیروی انسانی توانمند و جامعه‌محور در شهرها و روستا در دستور کار قرار گرفته است، ضمن اینکه باید بگوییم که در همه جای جهان از نام بهورز استفاده می‌کنند و این کلمه ایرانی معادل خارجی ندارد که جای بسی افتخار است که یک نام تماماً ایرانی در سراسر جهان به زبان می‌آید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مردم اعتماد بسیارزیادی به بهورزان و مراقبان سلامت دارند و به جرأت می‌گوئیم که بالاترین میزان اعتماد مردمی به این گروه‌های زحمتکش است، گفت: باید بگوییم که پوشش خدمات بهداشت ۹۸ درصد، امید به زندگی ۷۷.۸، دسترسی به آب آشامیدنی ۹۴، ایمن سازی ۱۰۰ درصد شده و در موارد مثبت رشد و در موارد منفی کاهش قابل توجهی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: ما در تمامی حوزه‌ها به جز سیگار که ۱۳ درصد مرگ و میرها را دارد ارتقا داشتیم و از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که مالیات دخانیات را افزایش دهد تا قدرت خرید کاهش یافته و به همان نسبت افزایش سلامت جامعه را شاهد باشیم.
عملیات‬ ساخت ۲ هزار واحد بهداشتی تا پایان سال
عین‌اللهی با ذکر این نکته که ما برای سال آینده ۴ هزار بهورز جدید جذب خواهیم کرد، اما کافی نیست و باید این عدد باز هم با افزایش همراه باشد، تاکید کرد: امروزه ۳۱ هزار بهورز در ۱۸ هزار خانه بهداشت و ۳۹۹۲ دانش‌آموز فراگیر دوره بهورزی در ۲۱۶ مرکز داریم و ۱۲۰۰ مربی بهورزی این آموزش‌ها را می‌دهند، ضمن اینکه بر افزایش و تقویت مراکز بهورزی هم تاکید داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در دولت مردمی سیزدهم عدالت‌محوری و تعالی در حوزه سلامت بسیار مورد تاکید است و تبعیض در این حوزه حیاتی اصلاً قابل تحمل نیست و باید تمام مردم از خدمات یکسان بهره‌مند گردند.
وی با بیان اینکه در حوزه تعالی باید مدام در حال رشد و ارتقا باشیم، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تاکنون ۸۵۰ پروژه بهداشتی افتتاح شده و ۵۵۰ پروژه دیگر هم بازسازی و بهسازی شده و تا پایان سال ۱۴۰۱ هم عملیات ساخت حدود ۲ هزار واحد بهداشتی دیگر به پایان می‌رسد.
عین‌اللهی تصریح کرد: اقدام دیگر ما در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع بوده و ما معتقدیم که باید نام این عنوان تغییر کند، زیرا تنها پزشک در آن دخیل نیست و کل شبکه سلامت در این برنامه بزرگ که در سطوح ۱، ۲ و ۳ اجرا می‌شود، نقش‌آفرین هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که نیازمند تقویت حوزه مدیریت فناوری اطلاعات هستیم تا بتوانیم تمامی نقاط شهری و روستایی کشور را به بهترین شکل ممکن پوشش دهیم، تاکید کرد: سیستم IT پرونده‌های الکترونیک نیازمند پیشرفت بوده و گرچه عدد آن از ۱۰ درصد سال گذشته به ۹۰ درصد رسیده، اما کافی نیست و باید به ۱۰۰ درصد برسد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.