تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 41449

توافق پکن-توکیو برای توسعه روابط دوجانبه

توافق پکن-توکیو برای توسعه روابط دوجانبه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که چین و ژاپن بر آمادگی خود برای تلاش در جهت بازگشت روابط دوجانبه به مسیر توسعه سودمند و پایدار توافق کرده‌اند. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و «تاکئو آکیبا» دبیر شورای امنیت ملی ژاپن

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که چین و ژاپن بر آمادگی خود برای تلاش در جهت بازگشت روابط دوجانبه به مسیر توسعه سودمند و پایدار توافق کرده‌اند.
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و «تاکئو آکیبا» دبیر شورای امنیت ملی ژاپن در چارچوب گفتمان سیاسی بلندپایه چین-ژاپن، در پکن دیدار و رایزینی کردند.
وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای به نتایج این نشست اشاره و اعلام کرد که وانگ یی موضع اصولی چین را درباره وضعیت فعلی روابط دوجانبه و دیدگاه خود درباره چگونگی توسعه آن را بیان کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: «طرفین تعهدشان را نسبت به پایبندی به اصول مقرر در چهار سند سیاسی چین-ژاپن و تمایل به بازگشت روابط دوجانبه به توسعه سودمند و پایدار روابط دوجانبه تایید کردند. طرفین همچنین توافق کردند تماس‌هایشان راجع به این مسئله برقرار باشد.»
افزون بر این، وانگ یی نگرانی چین درباره برخی مسائل، از جمله تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما به دریا و مسئله تایوان را مطرح کرد. او گفت که ژاپن باید ابراز امیدواری نسبت به توسعه سریع روابط چین-ژاپن را از طریق عملکرد خود محقق کند.
روابط دیپلماتیک میان چین و ژاپن به واسطه برخی مسائل بحث‌برانگیز، از جمله تایوان، مناقشه جزایر سنکاکو، روابط نزدیک تویکو با آمریکا، تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما به دریا و دیگر مسائل با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو است. انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.