تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 37112

تنها دختر شطرنج‌باز اعزامی به بازیهای آسیایی: هیچ حمایتی از ما نمی‌شود

تنها دختر شطرنج‌باز اعزامی به بازیهای آسیایی: هیچ حمایتی از ما نمی‌شود

مبینا علی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا در مورد شرایط آماده‌سازی‌اش برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: مربی شخصی دارم و با آقای گلی‌زاده و آقای ایدنی برای حضور در بازی‌های آسیایی تمرین می‌کنم. من فقط در بخش رپید بازی‌های آسیایی مسابقه می‌دهم چون بخش استاندارد تیمی است و متاسفانه تیم زنان به بازی‌های

مبینا علی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا در مورد شرایط آماده‌سازی‌اش برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: مربی شخصی دارم و با آقای گلی‌زاده و آقای ایدنی برای حضور در بازی‌های آسیایی تمرین می‌کنم. من فقط در بخش رپید بازی‌های آسیایی مسابقه می‌دهم چون بخش استاندارد تیمی است و متاسفانه تیم زنان به بازی‌های آسیایی اعزام نمی‌شود.
مربی و برنامه نداریم اما از ما انتظار دارند
تنها دختر شطرنج‌باز عازم بازی‌های آسیایی هانگژو افزود: در حال حاضر متاسفانه اردو، مربی و برنامه تمرینی خاصی نداریم. همه چیز برعهده خودمان است‌. البته در همین شرایط از ما انتظار هم دارند. 
در بازی‌های آسیایی حریفان جهانی حضور دارند و کار سخت است
علی‌نسب در مورد پیش‌بینی‌اش از کسب مقام بازی‌های آسیایی گفت: شطرنج سالهای زیادی است که در بازی‌های آسیایی نبوده و بعد از چند سال وارد این رویداد شده است. در بخش پسران که خیلی شانس داریم اما در بخش دختران جدول سنگین‌تر است. همه حریفانی که در جهان حرفی برای گفتن دارند در این مسابقات بازی‌ می‌کنند.
ما هیچ حمایتی نمی‌شویم
وی افزود: با توجه به شرایطی که هست شانس مقام وجود ندارد. در حقیقت ما هیچ حمایتی نمی‌شویم. شرایط برای ما خیلی سخت است اما همه تلاشم را می‌کنم که بهترین نتیجه حاصل شود.
در صورت اعزام تیم زنان برای کسب مقام سوم یا چهارم تلاش می‌کردیم
او در پاسخ به این سوال که اگر تیم شطرنج‌زنان به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شد شانسی برای کسب عنوان نداشت؟ گفت: رقابت در بخش زنان واقعا سخت است. تیم‌های هند، چین و قزاقستان بهترین های جهان هستند که در المپیادهای جهانی مدال می‌گیرند اما تیم ما هم همه تلاشش را برای سومی یا چهارمی می‌کرد. بعد از سالها غیبت در بازی‌های آسیایی شانس خوبی برای محک تیم ملی زنان بود.
همه انگیزه دختران حضور در بازی‌های آسیایی بود
وی افزود: دختران در فینال مسابقات قهرمانی کشور بازی کردند و همه انگیزه‌شان برای حضور در بازیهای آسیایی بود. به هر حال بازی‌های آسیایی مسابقه کوچکی نیست. وقتی تیم را اعزام نمی‌کنند انگیزه‌ای برای بازیکن نمی‌ماند تا کار کند و مسابقه بدهد. ما در تیم ملی زنان شطرنج‌بازانی همچون اصغرزاده، محمدی، پروا بهزاد نظیف و طناز ازلی را داشتیم. 
حریفم در جام جهانی بهتر از من بازی کرد
وی در پایان در مورد مسابقات جام جهانی شطرنج نیز گفت: جام جهانی یکی از مهمترین و سخت‌ترین مسابقات شطرنج است. در این مسابقات حریف من استرالیایی و استاد بزرگ زنان بود. ریتینگ حریفم حدودا ۳۰ تا کمتر از من بود اما بهتر بازی کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.