تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 40896

تناقض‌گویی‌های کیانوش رستمی تمامی ندارد

تناقض‌گویی‌های کیانوش رستمی تمامی ندارد

به گزارش ایسنا، کیانوش رستمی چهره جنجالی وزنه‌برداری ایران مجددا وارد چالش جدیدی شده است. این وزنه‌بردار دو ماه پس از پایان مهلت ثبت نام مسابقات گزینشی المپیک قطر کاپ، درخواست حضور در این رویداد را داده و این در حالی است که او نام او به دلیل شرکت نکردن در مسابقات قهرمانی جهان عربستان

به گزارش ایسنا، کیانوش رستمی چهره جنجالی وزنه‌برداری ایران مجددا وارد چالش جدیدی شده است. این وزنه‌بردار دو ماه پس از پایان مهلت ثبت نام مسابقات گزینشی المپیک قطر کاپ، درخواست حضور در این رویداد را داده و این در حالی است که او نام او به دلیل شرکت نکردن در مسابقات قهرمانی جهان عربستان که یکی از مراحل اصلی گزینشی المپیک بود، از رنکینگ المپیک حذف شده است. رستمی بخاطر شرایطی که برایش پیش آمده است، زمین و زمان را مقصر می‌داند جز خودش. نکته مهم این است که این وزنه بردار حتی به حرف‌هایی که خودش هم می‌زند پایبند نیست و هر دفعه صحبت‌های ضد و نقیضی را مطرح می‌کند.

شایعه سوختن سهمیه المپیک
زمانی که او به درخواست کادر فنی در رکوردگیری تیم ملی شرکت نکرد و حضور در قهرمانی جهان عربستان را از دست داد صراحتا اعلام کرد که با حذف او سهمیه المپیک ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم سوخته است. اما در مسابقات قهرمانی جهان عربستان، مصطفی جوادی دیگر نماینده ایران رکوردی بالاتر از آنچه که رستمی قبلا ثبت کرده بود را به نام خود ثبت کرد و علاوه بر کسب مدال طلا توانست سهمیه المپیک خود را تا حدود زیادی قطعی کند. رستمی آن زمان اطلاعات نادرستی داد اما در عربستان ثابت شد سهمیه المپیک ایران از دست نرفته است.
نکته جالب این است که رستمی در مصاحبه جدید خود گفته است دسته ۸۹ کیلوگرم بماند برای مصطفی جوادی! در حالی که تا قبل از این معتقد بود سهمیه المپیک ایران سوخته است اما الان به گونه‌ای صحبت می‌کند که انگار سهمیه این وزن را به جوادی پیشکش کرده است!
اصرار بر المپیکی شدن با وجود حذف از رنکینگ
اکنون رستمی در تازه‌ترین اظهارات خود عنوان کرده است که می‌خواهد به دسته ۱۰۲ کیلوگرم برود و آنجا قطعا مدال طلا می‌گیرد. اما رستمی نظر سرمربی تیم ملی را برای حضور در دسته ۱۰۲ کیلوگرم جویا شده که این حرف را زده است؟ یا باز هم به تشخیص خود برنامه تغییر وزن چیده است و بر اساس چه رکوردی از الان قول مدال طلا در دسته ۱۰۲ کیلوگرم را می‌دهد؟
از طرفی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری قوانین سفت و سختی برای حضور در المپیک پاریس گذاشته است و عملا اسم کیانوش از رنکینگ المپیک حذف شده است، بنابراین رستمی بر چه مبنایی مطمئن است که حتما فدراسیون جهانی غیبت او را در مسابقات قهرمانی جهان عربستان نادیده می‌گیرد؟ در قوانین کسب سهمیه المپیک به صراحت اعلام شده که وزنه‌بردارانی که در مسابقات قهرمانی جهان عربستان و جام جهانی تایلند شرکت نکنند از المپیک پاریس کنار گذاشته می‌شوند و استثنایی را هم برای موارد خاص قائل شده است که به نظر نمی‌رسد رستمی از آن شرایط برخوردار باشد.

زیر سوال بردن اردوی تیم ملی با دوپینگ
رستمی همچنین در اظهارات جدید خود عنوان کرده است حاضر است به اردوی تیم ملی بیاید و زیر نظر نواب نصیر شلال کار کند در حالی که او پیش از این به صورت جدی در یک برنامه تلویزیونی اظهارات عجیبی را مطرح کرد مبنی بر اینکه در اردوی تیم ملی می‌ترسد تست دوپینگش مثبت شود. در واقع او با این نوع صحبت خود کادرفنی و حتی دیگر ملی‌پوشان را زیر سوال برد که ممکن است عمدا کاری را انجام دهند اما الان چگونه شده که نظرش تغییر کرده و دیگر از اردوی تیم ملی نمی‌ترسد.
چرا دوماه بعد از ثبت نام یاد قطر کاپ افتاد؟
کیانوش رستمی حتی اگر به دنبال حضور در مسابقات قطر کاپ بود چرا زودتر از این اقدام نکرد و در آستانه ارسال لیست نهایی نفرات تصمیم گرفت در قطر کاپ حضور داشته باشد. فدراسیون جهانی از مدت‌ها پیش قوانین مربوط به حضور در هر مسابقه را بر روی سایت رسمی خود منتشر کرده و زمان ثبت نام کاملا مشخص بود. اگر او واقعا به دنبال حضور در قطر کاپ بود چرا زودتر برای حضور در مسابقات صحبت نکرد.

به نظر می‌رسد دیگر وقتش رسیده این ورزشکار دست از فرافکنی بردارد و اشتباهات متعددش را اصلاح کند. او یک روز می‌گوید در اردوی تیم ملی تستش مثبت می‌شود و یک روز هم می‌گوید فدراسیون نمی‌خواهد که او ورزش کند. از طرفی هیچ سرمربی را در حد این نمی‌بیید زیر نظرش تمرین کند. او در این سال‌ها نه تنها زیر نظر سجاد انوشیروانی کار نکرد بلکه پس از آن با محسن بیرانوند، محمد حسین برخواه سعید علی حسینی و اکنون نواب نصیر شلال هم کار نکرده، پس باید کلاه خود را قاضی کند و بیش از این تقصیرها را گردن بقیه نیندازد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.