تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 43948

تناقض‌های دعوت از کشتی‌گیران به اولین اردو/ وقتی منافع ملی قربانی لیگ می‌شود!

تناقض‌های دعوت از کشتی‌گیران به اولین اردو/ وقتی منافع ملی قربانی لیگ می‌شود!

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی، محسن کاوه سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد، ۲۸ کشتی‌گیر را به اولین اردوی تیم ملی دعوت کرد. اما نگاهی به اسامی نفرات دعوت شده به اردو در اوزان دهگانه نشان می‌دهد، کاوه نگاه یکسانی به کشتی‌گیران دارای

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی، محسن کاوه سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد، ۲۸ کشتی‌گیر را به اولین اردوی تیم ملی دعوت کرد.
اما نگاهی به اسامی نفرات دعوت شده به اردو در اوزان دهگانه نشان می‌دهد، کاوه نگاه یکسانی به کشتی‌گیران دارای رتبه برای دعوت به اردوی تیم ملی نداشته است.
به عنوان مثال در ۵ وزن ۵۷، ۶۱، ۶۵ ،۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم، نفرات اول، دوم به همراه یکی از نفراتی که در جایگاه سوم مشترک قرار گرفته‌اند به اردو دعوت شده‌اند اما مشخص نیست چرا کشتی‌گیر دیگری که در جایگاه سوم مشترک قرار گرفته راهی به اردو پیدا نکرده است؟ مثلا در وزن ۶۵ کیلوگرم مجید داستان که شاگرد محسن کاوه است، به عنوان سومی این وزن رسید و به اردو دعوت شده اما داریوش ولی‌زاده جایی در میان دعوت‌شدگان ندارد. این اتفاق برای ویسی در ۵۷، کاظمی در ۶۱، ارشک محبی در ۹۲ و رضا چراغی در سنگین وزن نیز رخ داده است.
همچنین در وزن ۷۰ کیلوگرم مشخص نیست چرا فقط نفر اول به همراه امیرمحمد یزدانی به اردوی تیم ملی دعوت شده و خبری از نفرات دوم و سوم مشترک نیست.
در وزن ۷۴ کیلوگرم ۲ نفر برتر به همراه یونس امامی راهی اردو شده‌اند و در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز تنها نفر اول به همراه محمد نخودی راهی اردو شده است.
در ۸۶ کیلوگرم ۲ نفر نخست دعوت شده اند و عجیب اینکه در وزن ۹۷ کیلوگرم نفر نخست به همراه مبین عظیمی که در رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم انتخابی تیم ملی ناکام محض بود و به هیچ عنوانی نرسید به اردوی تیم ملی دعوت شده اند!
دعوت کاوه از عظیمی در وزن ۹۷ کیلوگرم نشان دهنده بی‌برنامگی کادر فنی در قبال سرنوشت این کشتی گیر است. عظیمی چند روز پیش در فینال لیگ برتر کشتی آزاد در عرض تنها ۲۳ ساعت مجبور شد ۸ کیلوگرم وزن کم کند و برای تیم انبوه‌سازان هوتن که آن زمان محسن کاوه نقش اصلی در بستن و هدایت این تیم را داشت در وزن ۸۶ کیلوگرم به میدان برود؛ اتفاقی که باعث شد عظیمی شدیدا دچار افت بدنی شود وحتی این اقدام می‌توانست آسیب‌دیدگی جدی این کشتی گیر با آتیه را بخاطر کسب یک پیروزی در لیگ کشتی به دنبال داشته باشد.
او پس از آن در انتخابی تیم ملی نیز در وزن ۸۶ کیلوگرم به میدان رفت و با نمایشی بسیار ضعیف به کار خود پایان داد که دو بار وزن کم کردن شدید در فاصله کوتاه قطعا در تغییر سرنوشت این کشتی‌گیر جوان تاثیر منفی داشته است.. حال مشخص نیست چرا کاوه او را در دو وزن بالاتر یعنی در وزن ۹۷ کیلوگرم به اردوی تیم ملی دعوت کرده است؟ اگر عظیمی کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم است پس چرا او را مجبور کردند که ۸ کیلوگرم در عرض یک شبانه روز کم کند و بخاطر منافع یک تیم یا یک عده در فینال لیگ در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی بگیرد؟
البته شبیه این اتفاق برای علی سوادکوهی نیز در تیم بانک شهر رخ داد. سوادکوهی نیز در فینال لیگ با کم کردن کیلوهای اضافی در وزن ۷۹ کیلوگرم به میدان رفت و اتفاقا با کسب پیروزی، عنوان قهرمانی را برای تیم رضا یزدانی به ارمغان آورد اما همین کاهش وزن لطمه جدی به این کشتی‌گیر وارد کرد و به گفته خودش برای انتخابی تیم ملی در وزن ۸۶ کیلوگرم بدنش برنگشت و در نهایت در فینال با آسیب‌دیدگی و افت شدید بدنی شکست خورد.
به نظر می‌رسد به جای اینکه لیگ در خدمت تیم ملی کشتی باشد، منافع ملی و سرنوشت کشتی‌گیرانی که می‌توانستند عصای دست کشتی ایران در سال مهم المپیک باشند، فدای کسب عناوین تیمی در لیگ کشتی شده‌اند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.