تاریخ انتشار : شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 47409

تفتیان در افت بود/ دوومیدانی در حال پوست‌اندازی است

تفتیان در افت بود/ دوومیدانی در حال پوست‌اندازی است

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا روزها ۲۸ تا ۳۰ بهمن به میزبانی ایران برگزار شد و تیم ملی با مجموع ١۶ مدال (٩ مدال زنان و ٧ مدال مردان) چهارم شد. مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون در مورد میزبانی از این مسابقات به ایسنا گفت: با مدرک ممتازی که دهلان الحمد، رئیس

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا روزها ۲۸ تا ۳۰ بهمن به میزبانی ایران برگزار شد و تیم ملی با مجموع ١۶ مدال (٩ مدال زنان و ٧ مدال مردان) چهارم شد.
مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون در مورد میزبانی از این مسابقات به ایسنا گفت: با مدرک ممتازی که دهلان الحمد، رئیس کنفدراسیون آسیا به ما دادند، رضایت‌مندی آسیا مشخص شد. کسب این مدرک افتخار بزرگی است که به خاطر کار شبانه روزی همکاران انجام شد. آقای الحمد بارها اظهار رضایت کردند که هم میزبانی خوب بوده و هم ایران کشوری امن با مردمی مهمان‌نواز است.
مدال زنان کمی و کیفی از مردان بالاتر بود
او در مورد عملکرد تیم دوومیدانی زنان ایران در این مسابقات بیان کرد: به نظرم موفق ظاهر شدیم. زنان ما مسیر رشد و بالندگی را طی می‌کنند. قهرمانان ما در این رقابت‌ها رکوردهای شخصی خود را ارتقاء دادند یا رکوردهای ملی را شکستند. این نشان می‌دهد در مسیر رشد قرار داریم. نباید از مدال طلای خانم فصیحی غافل شویم که سهیمه المپیک خود را قطعی  و ورودی مسابقات داخل سالن جهان را هم کسب کرد. طلای خانم دستاربندان هم خیلی ارزشمند است که با سختی به دست آمد. او آینده خوبی دارد.
او ادامه داد: خانم عیدیان رکورد ایران را ارتقاء داد و ورودی مسابقات جوانان جهان را هم کسب کرد. خانم عدالت هم با ارتقاء رکورد شخصی سوم شد. زنان مدال‌های ارزشمندی گرفتند که نشان از توانایی بالای آنها دارد. مدال‌هایشان هم از نظر کمی و هم کیفی بالاتر از مردان بود.

دوومیدانی در حال پوست‌اندازی است
سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد عملکرد تیم مردان هم گفت: مردان هم مدال‌های خوب و ارزشمندی گرفتند. سجاد آقایی جوان بسیار آینده‌داری است که در ۴۰۰ متر رکورد خود را ارتقاء داد و طلا گرفت. مدالی باورنکردنی و ارزشمند بود. این ورزشکار بسیار جسور است و توانایی بالایی دارد. امیدوارم در جوانان آسیا هم موفق باشد.
او ادامه داد: آقای صابری در پرتاب وزنه هم خوب ظاهر شد. به هر حال ورزشکار گاهی در اوج است و گاهی هم افت. صابری هم امتیاز سهمیه را دارد و با این مدال جایگاهش بهتر می‌شود. سبحان احمدی جوان بسیار با آتیه‌ای است که به شانس سهمیه‌های ما اضافه شد. اگر در چند رویداد بین‌المللی شرکت کند و دو بار رکورد زیر یک دقیقه و ۴۸ ثانیه را ثبت کند، می‌تواند سهمیه المپیک بگیرد. علی امیریان هم جوان آینده‌داری است و شانس کسب سهمیه المپیک را دارد.
مبینی ادامه داد: نقطه قوت مسابقات این بود که ورزشکاران جوان ما این مدال‌ها را به دست آوردند. این نشان می‌دهد دوومیدانی در حال پوست‌اندازی است و باید با برنامه رکورد این جوانان را ارتقاء بدهیم تا برای المپیک آینده نتیجه بگیریم. به ما ثابت شد اگر به جوانان اعتماد کنیم، می‌توانند آینده دوومیدانی را رقم بزنند.

تفتیان در افت بود
او در مورد عملکرد ضعیف حسن تفتیان که در دوی ۶۰ متر ششم شد، گفت: دوومیدانی رشته‌ای رکوردی است و ورزشکار همیشه در اوج نیست. تفتیان هم به دلیل اینکه در دوره بدنسازی است، در افت بود و نتیجه مطلوب نگرفت. خودش هم ناراضی بود. رشته تخصصی‌اش ۱۰۰ متر است و امیدوارم در مسابقات آغاز فصل به اوجش برسد تا رکوردش را ارتقاء بدهد و در المپیک حضور داشته باشد.
مبینی در مورد حضور تفتیان در مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان گفت: تفتیان امتیاز رنکینگ خوبی دارد و می‌تواند در قهرمانی جهان شرکت کند. معرفی نامه زده‌ایم. اگر دعوتنامه‌ و ویزایش به موقع بیاید اعزام می‌شود.

از مدال‌آوران دوومیدانی تجلیل می‌شود
او در مورد اینکه وزارت ورزش و جوانان قرار است به مدال‌آوران این مسابقات پاداش بدهد، گفت: آقای وزیر چند روز پیش قول داد و قرار است از قهرمانان داخل سالن همراه با مدال‌آوران بازی‌های آسیایی تجلیل شود.
مبینی در پایان گفت: از آقای هاشمی وزیر ورزش تشکر می‌کنم که با حمایت‌های ویژه‌اش این مسابقات را میزبانی کردیم. آقای اسبقیان چند بار بازدید میدانی داشت و مسئولان کمیته ملی المپیک هم در این مسیر حمایت‌های مادی و معنوی داشتند. از طرفی از تلاش شبانه‌روزی همکارانم در فدراسیون تشکر می‌کنم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.