تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 41351

تشکیل قرارگاه‌های شهرستانی برای حق آب کشت پاییزه در خوزستان

تشکیل قرارگاه‌های شهرستانی برای حق آب کشت پاییزه در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب و سازگاری با کم آبی استان خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در مدیریت منابع آب و رهاسازی انجام شده در تابستان افزود: با مدیریت و تدابیر اخذ شده و پیگیری این شورا در تابستان امسال شاهد کمترین تنش

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب و سازگاری با کم آبی استان خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در مدیریت منابع آب و رهاسازی انجام شده در تابستان افزود: با مدیریت و تدابیر اخذ شده و پیگیری این شورا در تابستان امسال شاهد کمترین تنش در حوزه آب در سطح استان بودیم.
خانچی بیان کرد: در سال‌های گذشته مردم پایین دست رودخانه کرخه با مشکلات آبی در حوزه کشاورزی و دامی مواجه بودند که امسال با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده کمترین مشکل در این حوزه به وجود آمده و شاهد رضایت نسبی کشاورزان و دام داران پایین دست کرخه بوده ایم.
وی افزود: البته این مقدار مطلوب ما نیست و ما در تلاش هستیم با اقدامات اساسی در این حوزه، مشکلات آبی مناطق مختلف استان در حوزه کشاورزی را بتوانیم برطرف کنیم و در مصوبات سفر ریاست جمهور نیز به این مساله بسیار توجه شده و نگاه دولت نیز توزیع عادلانه آب در بین کشاورزان حوزه‌های آبی استان است که در حال پیگیری انجام این مصوبات هستیم.
خانچی به برنامه ریزی مطلوب کشاورزان در کشت پاییزه اشاره کرد و افزود: تمرکز ما بر مدیریت مصارف آب خواهد بود تا در تمام طول رودخانه‌ها توزیع آب به صورت عادلانه باشد و مشکلات در یک قسمت رودخانه انباشته نشود.
خانچی بیان کرد: با هدف حفظ تعادل منابع آب در رودخانه‌های حوضه آبریز کرخه، برنامه نوبت‌بندی آب اجرا شده است. در این برنامه راندمان توزیع آب در رودخانه افزایش یافته و خوشبختانه مشکلات مسیرهای پایین دست تا حدود زیادی کاهش یافته است.
خانچی به نقش کشاورزان در مدیریت منابع آب اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم و کشاورزان در حوزه تصمیم گیری منابع آبی نقش مهم و اساسی دارد و همراهی مردم برای ما خیلی مهم و راهبردی است با همکاری خوبی که مردم در حوضه کرخه در خصوص نوبت‌بندی مصرف آب در تابستان داشته‌اند موفق شده‌ایم تاکنون به یک تعادل نسبی برسیم و آب در تمامی شاخه‌های انتهایی این رودخانه در جریان باشد.
خانچی در پایان به تشکیل قرارگاه با حضور کشاورزان برای کشت پاییزه اشاره کرد و افزود: در شهرستان‌ها به ریاست قرارگاه شهرستانی با هدف تلاش را برای تحقق عدالت در توزیع عادلانه آب تشکیل و با برنامه ریزی مناسب لازم است شاهد افزایش برداشت محصولات کشاورزی در سطح استان باشیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.