تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر : 2509

تشدید آتش سوزی های جنگلی در غرب آمریکا

تشدید آتش سوزی های جنگلی در غرب آمریکا

به گزارش ایسنا، آتش سوزی جنگلی موسوم به “ریچارد اسپرینگ” (Richard Spring) در مناطق روستایی جنوب شرق ایالت مونتانا در حالی رخ داد که تداوم هوای گرم و خشک در نواحی غربی آمریکا، باعث شعله ور شدن آتش و تشدید حریق ها در بیش از ده ها ایالت شد. با پیشروی آتش سوزی، چندین هزار نفر دستور تخلیه

به گزارش ایسنا، آتش سوزی جنگلی موسوم به “ریچارد اسپرینگ” (Richard Spring) در مناطق روستایی جنوب شرق ایالت مونتانا در حالی رخ داد که تداوم هوای گرم و خشک در نواحی غربی آمریکا، باعث شعله ور شدن آتش و تشدید حریق ها در بیش از ده ها ایالت شد.

با پیشروی آتش سوزی، چندین هزار نفر دستور تخلیه اجباری دریافت کردند. به گفته مقامات محلی آتش نشانی، آتش سوزی در مونتانا که از یکشنبه گذشته آغاز شد، روز چهارشنبه شدت پیدا کرد و ده ها هزار هکتار را دربرگرفت. 

آتش نشانان محلی، ایالتی و فدرال به همراه دامداران و با استفاده از تجهیزات سنگین آن ها به کشیدن خطوط لوله آتش نشانی در اطراف خانه ها اقدام کردند.

خشکسالی های اخیر، درختان، علف ها و مراتع را در بسیاری از ایالت های غربی خشک و آنها را مستعد حریق کرده است. همزمان کالیفرنیا و برخی ایالت های دیگر نیز با جریان رطوبت موسمی روبرو بوده اند که با بارندگی واقعی فاصله دارد و در عوض، خطر آتش سوزی ناشی از رعد و برق خشک و بادهای نامنظم را ایجاد می کند.

به گزارش فاکس نیوز، دانشمندان گفته اند که تغییرات آب و هوایی در ۳۰ سال گذشته این منطقه را بسیار گرمتر و خشک تر کرده است و آتش سوزی های جنگلی را مکرر و مخرب تر خواهد کرد. بیش از ۱۰۰ آتش سوزی بزرگ در غرب آمریکا در حالی رخ داده که بخش هایی از اروپا نیز در هفته های اخیر همچنان در حال سوختن است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.