تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر : 31579

ترکیه: احتمالا سفارتمان را به پورتسودان منتقل می‌کنیم/حریم هوایی ما به روی ارمنستان بسته است

ترکیه: احتمالا سفارتمان را به پورتسودان منتقل می‌کنیم/حریم هوایی ما به روی ارمنستان بسته است

به گزارش ایسنا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه ان تی وی این کشور گفت: ما احتمالا سفارت خود را در خارطوم به صورت موقتی و بنا به پیشنهاد سودان به شهر پورتسودان منتقل کنیم. این اقدام به دنبال تشدید درگیری‌ها میان نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع صورت می‌گیرد. وزیر

به گزارش ایسنا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه ان تی وی این کشور گفت: ما احتمالا سفارت خود را در خارطوم به صورت موقتی و بنا به پیشنهاد سودان به شهر پورتسودان منتقل کنیم. این اقدام به دنبال تشدید درگیری‌ها میان نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع صورت می‌گیرد.
وزیر خارجه ترکیه جمعه گذشته با محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان درباره خارج کردن اتباع این کشور از سودان صحبت کرد.
وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت: ما به دلیل حمله حامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به شهروندان ترک در مارسی به فرانسه هشدار دادیم.
وزارت دفاع ترکیه پیش از این از میزبانی سنای فرانسه از دو تن از رهبران پ.ک.ک ابراز ناخرسندی و اعلام کرد که این مساله تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم با نظارت ناتو را از بین می‌برد.
همچنین چاووش‌اوغلو گفت: به دنبال نصب یادبود عاملان ترور رهبران نظامی و سیاسی در دوره عثمانی در ایروان ما حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای ارمنی بسته‌ایم. این یک اقدام غیر قابل قبول است. تنها به هواپیمای رئیس پارلمان ارمنستان اجازه ورود به حریم هوایی ترکیه برای حضور در نشست مجمع پارلمانی همکاری اقتصادی دریای سیاه در روزهای چهارم و پنجم مه در آنکارا داده می‌شود.
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه، چهارشنبه آینده در مسکو برگزار می‌شود.
به گزارش «المیادین» مولود چاووش‌اوغلو گفت که دستیابی به نتیجه در مذاکرات عادی سازی روابط میان آنکارا و دمشق، با شروط قبلی امکان پذیر نیست.
وی افزود: خروج ما از سوریه پیش از تحقق ثبات، شرطی غیر واقعی است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.