تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر : 31575

پرهزینه ترین بیماران خاص و صعب العلاج بر اساس نسخ سرپایی دارو

پرهزینه ترین بیماران خاص و صعب العلاج بر اساس نسخ سرپایی دارو

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسین حبیبیان، در خصوص آخرین وضعیت صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، افزود: از آبان ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۷۴۷ هزار بیمار خاص و صعب العلاج توسط سازمان بیمه سلامت ایران شناسایی شده‌اند که تقریباً ۶۰ درصد این بیمه شدگان زن و ۴۰ درصد مرد هستند. وی با اشاره به

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسین حبیبیان، در خصوص آخرین وضعیت صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، افزود: از آبان ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۷۴۷ هزار بیمار خاص و صعب العلاج توسط سازمان بیمه سلامت ایران شناسایی شده‌اند که تقریباً ۶۰ درصد این بیمه شدگان زن و ۴۰ درصد مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۹ نوع بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت ایران بارگذاری و تعریف شده است، ادامه داد: این بیماران می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند، و در این میان بیماران “موکوپلی ساکاریدوزجزو پرهزینه ترین بیماران بر اساس نسخ سرپایی دارو هستند و از این نوع بیماری تاکنون ۲۳۸ نفر در سامانه ثبت شده‌اند.

حبیبیان تاکید کرد: طی این ۶ ماه این بیماران ۱۲۹ بار مراجعه برای نسخ سرپایی داشتند که نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان هزینه به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در طول ۶ ماه گذشته بیماران سرطانی، دیابتی و ام اس به طور کلی بیشترین هزینه را در این صندوق به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.