تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر : 22452

تخمه آفتابگردان سفید خوی

تخمه آفتابگردان سفید خوی

این محصول مواد مغذی بسیار زیادی همچون انواع ویتامین ها، فیبر و… را دارا می باشد. تخمه آفتابگردان زعفرانی به دلیل روغنی بودنش برای افرادی که دچار سرما خوردگی هستند توصیه نمی شود. همچنین برای افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی می باشند هم مصرف آن منع شده است، چرا که دارای کالری زیادی

این محصول مواد مغذی بسیار زیادی همچون انواع ویتامین ها، فیبر و… را دارا می باشد. تخمه آفتابگردان زعفرانی به دلیل روغنی بودنش برای افرادی که دچار سرما خوردگی هستند توصیه نمی شود. همچنین برای افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی می باشند هم مصرف آن منع شده است، چرا که دارای کالری زیادی است.افرادی که دچار کلیه درد می باشند باید از مصرف بیش از حد تخمه آفتاب گردان شمشیری یا انواع دیگر آن خود داری کنند چرا که این محصول دارای کادمیوم زیادی است و مصرف آن به این افراد آسیب می رساند.این محصول تنوع ظاهری بسیار زیادی را دارد. مصرف تخمه آفتابگردان برای کسانی که ورزش های بدن سازی و سنگین انجام می دهند بسیار مفید است چرا که چربی موجود در این تخمه بسیار سالم می باشد.

این محصول برای اولین بار توسط اروپایی ها کشف شد ولی تاریخچه تخمه آفتاب گردان زرد در اصل برای مناطق شمالی آمریکا است که توانست خیلی خوب جایگاه مناسبی از نظر ارزش غذایی و تجاری میان مردم پیدا کند. امروزه این محصول یکی از پرطرفدارترین ها می باشد که افراد زیادی در جهان آن را تولید و مصرف می کنند.یکی از کشور هایی که بالاترین رتبه در تولید و مصرف تخمه آفتاب گردان را دارد روسیه می باشد. این محصول پر ارزش برای افرادی که بیماری تیروئید دارند نیز مفید می باشد این بیماری به علت کمبود سلنیوم بوجود می آید که خوشبختانه تخمه آفتابگردان خام سرشار از مواد مغذی سلنیوم می باشد که بیشتر برای خانم ها و افراد مسن توصیه می شود. برای خرید این محصول به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

تخمه آفتابگردان سفید

از تخمه آفتابگردان روغنی با کیفیت تولید می شود که در انواع جامد، نیمه جامد و مایع در دسترس قرار دارد که نوع مایع آن یا سرخ کردنی می باشد یا برای پخت و پز است که بیشتر افراد از همین نوع استفاده می کنند.افرادی که دچار افسردگی و بی حوصلگی هستند می توانند مصرف تخمه آفتابگردان را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند؛ چرا که از منیزیم بالایی برخوردار است. همان طور که در مطالب قبل از فواید بسیار زیاد این محصول گفته شد اما هر چیزی که در مصرف آن زیاده روی شود مسلما باعث عوارض و بیماری های مختلفی هم می شود.

تخمه آفتاب گردان سفید از خواص بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال: مصرف این تخمه آفتابگردان سفید به علت مغذی بودنش برای خانم های شیرده توصیه می شود. این تخمه در انواع خام و شور موجود است که مصرف تخمه شور برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند توصیه نمی شود.تخمه آفتابگردان زعفرانی در بالا بردن سیستم ایمنی بدن بسیار مفید می باشد و برای افرادی که دچار بیماری های قلبی و عروقی می باشند بسیار مفید و پر ارزش است. همچنین به این نکته مهم هم میتوان اشاره کرد که از بیماری های سرطان زا جلوگیری می کند.

تخمه آفتابگردان خوی

تخمه آفتابگردان بخاطر خواص فوق العاده ای که برای بدن انسان دارد و همچنین داشتن جنبه تفریحی برای افراد در حین تماشای مسابقات ورزشی و فیلم و سریال، یکی از خوراکی های محبوب افراد در تمام دنیاست که امروزه با مدرنیزه شدن واحدهای تولید این محصول و نیز تنوع طعم های آن، سرعت تولید و کیفیت این محصول نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است که شرکت ما توانسته به یکی از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان این محصول بدل شود و خرید تخمه را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار دهد.این سرزمین بخاطر شرایط بد اقتصادی و آسیب دیدگی از جنگ، همواره مایل است با ایران مراودات تجاری داشته باشد و داشتن بیشترین مرز زمینی با کشور ما شرایط صادرات به این کشور را برای ما راحت تر کرده است.

همانطور که در بالا هم اشاره شد بعلاوه، تخمه آفتابگردان خوی بمب آنتی اکسیدان هاست و ویتامین E یکی از آن هاست که با افزایش گردش خون به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک کمک شایانی می کند. همین خاصیت و چربی مفید تخمه آفتابگردان سبب شده است تا صاحبان صنایع غذایی به فکر تولید روغن خوراکی از این گیاه مفید بیفتند.اصالت این نوع تخمه به شهرستان سنقر در استان کرمانشاه برمی گردد. شهرستان سنقر به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه و خاک حاصلخیزی که دارد، پتانسیل کشت و تولید این نوع تخمه با کیفیت را داراست اما به دلیل فقدان امکانات و تجهیزات سورتینگ در آن ناحیه، این محصول ارزشمند برای فراوری به شهرستان خوی منتقل شده و پس از فرآوری در طعم های مختلفی نظیر شور، لیمویی، سرکه ای، هالوپینو و گلپر برای فروش داخلی و صادراتی آماده می شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.