تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر : 38505

افتتاحیه بازی‌های آسیایی بدون آتش‌بازی

افتتاحیه بازی‌های آسیایی بدون آتش‌بازی

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت inside the games، چین به‌ عنوان کشور مخترع آتش‌بازی همیشه در مراسم‌های ورزشی‌ و جشن‌ها از آن استفاده می‌کند ولی این بار در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو قرار است به جای آتش‌بازی از نور دیجیتال استفاده شود. قرار است هانگژو نخستین بازی‌های آسیایی بدون کربن باشد. محور برنامه‌های

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت inside the games، چین به‌ عنوان کشور مخترع آتش‌بازی همیشه در مراسم‌های ورزشی‌ و جشن‌ها از آن استفاده می‌کند ولی این بار در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو قرار است به جای آتش‌بازی از نور دیجیتال استفاده شود.
قرار است هانگژو نخستین بازی‌های آسیایی بدون کربن باشد. محور برنامه‌های هانگژو برای کاهش انتشار کربن، استفاده از برق سبز و فناوری‌های پیشرفته به جای آتش‌بازی است. آتش‌ و ترقه بخش مهمی از جشن‌ها هستند و در آغاز سال نو چینی نیز از آنها استفاده می‌شود. چینیان معتقدند آتش‌بازی‌ و صدای ترقه بدشانسی را از بین می‌برد.
پیش از این در افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ و همچنین المپیک زمستانی ۲۰۲۲ که هر به میزبانی پکن برگزار شدند، آتش و ترقه مورد استفاده قرار گرفتند.
شا شیائو لان، مدیر کل مراسم افتتاحیه هانگژو ۲۰۲۲، گفت: افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو سنت‌های قبلی را زیر پا می‌گذارد چون ما در میزبانی به فلسفه سبز پایبندیم. از آنجا که می‌خواهیم انتشار کربن را تا حد ممکن کاهش دهیم، تصمیم گرفتیم که آتش‌بازی نداشته باشیم. مهم‌ترین چیز این است که می‌خواهیم فلسفه حفاظت از محیط زیست را گسترش دهیم و به همین دلیل در نهایت این تصمیم را گرفتیم.
شیائو لان فاش کرد که مراسم افتتاحیه قرار است با عنوان «مردم، زیبایی و احساسات» برگزار شود و این مراسم فرصتی برای نمایش فناوری‌های هانگژو خواهد بود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.