تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
کد خبر : 36548

اخبار سیاسی ۲۲ مرداد؛ موافقت با هشتادوپنجی شدن لایحه حجاب/تاکید بر جهش در تولید مسکن

اخبار سیاسی ۲۲ مرداد؛ موافقت با هشتادوپنجی شدن لایحه حجاب/تاکید بر جهش در تولید مسکن

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ تقاضای رسیدگی به لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی از سوی عده‌ای از نمایندگان مطرح شد و مورد موافقت مجلس قرار گرفت. در پی این تصمیم نمایندگان، محمد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا،‌ تقاضای رسیدگی به لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی از سوی عده‌ای از نمایندگان مطرح شد و مورد موافقت مجلس قرار گرفت.
در پی این تصمیم نمایندگان، محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: براین اساس لایحه عفاف و حجاب  برای رسیدگی به کمیسیون حقوقی و قضایی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شد.
همچنین رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس  از احتمال اتمام رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب طی هفته آتی خبر داد و گفت: جلسات کمیسیون حقوقی و قضایی درباره لایحه عفاف و حجاب از امروز آغاز می‌شود و این جلسات روزانه و در یک نوبت خواهد بود.
گزارش ایسنا از بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) را می توانید در این لینک و همچنین گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یک شنبه) بیست و دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.
****
امروز همچنین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور مصوبه هیات وزیران درباره تعیین نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها را مغایر قانون دانست.
سید ابراهیم رئیسی هم در بیستمین جلسه رصد و ارزیابی شرایط اقتصادی کشور نظارت و کنترل بازار، به‌ویژه در زمینه معیشت عمومی را از اولویت‌های اساسی دولت خواند و با اشاره به ضرورت توجه و مراقبت‌های لازم برای تقویت روند تولید در راستای شعار سال، بر عزم دولت در استیفای حقوق ملت تاکید کرد.
در این جلسه، روند تامین کالاهای اساسی، روند کاهش ۲.۲ درصدی قیمت مسکن در تیرماه، روند کاهش قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم‌مرغ در هفته گذشته و کاهش بیش از ۲ درصدی نرخ ارز، طلا و سکه از جمله مهمترین محورهای  گزارش های وزرای اقتصاد، نفت، نیرو، جهادکشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی بود.
در جلسه ای دیگر محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تصویب قانون جهش تولید مسکن در مجلس شورای اسلامی و تاکیدات دولت و رئیس جمهور برای تحقق کامل ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، افزود: با توجه به کمبودهایی که از گذشته باقی مانده، هم اکنون برای تنظیم بازار چاره ای جز جهش در تولید مسکن نداریم و اگر می خواهیم جمعیت و فرزندآوری نیز در جامعه افزایش یابد باید فکری برای سرپناه خانواده ها و زوج های جوان کنیم چرا که هزینه های مسکن سهم زیادی در سبد خانوار دارد.
همچنین نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ایرادات شورای نگهبان در طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را رفع و تصویب کردند.
****
رئیس ستاد انتخابات کشور از متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس دوازدهم خواست تا پیش ثبت نام را به ساعت ۱۸ روز آخر موکول نکنند و افزود: از دوشنبه برای متقاضیانی که اطلاعاتشان در سامانه پیش ثبت نام انتخابات مجلس ناقص بوده است، پیامک ارسال می‌شود.
با توجه به آمارهای اعلام شده از پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از شرکت گسترده داوطلبان، از نمایندگان  مجلس که زمینه را برای این مشارکت گسترده فراهم کردند و فرصت بررسی بیشتری در اختیار شورای نگهبان قرار دادند، از وزارت کشور برای ساماندهی ثبت نام و همچنین از صدا و سیما به دلیل برنامه ریزی برای حضور مسئولان احزاب در این ایام و طرح نظرات آنها درباره انتخابات تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.