تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر : 36916

تخلیه نفت دزدیده شده از ایران در ساحل تگزاس آغاز شد

تخلیه نفت دزدیده شده از ایران در ساحل تگزاس آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از صدای آمریکا، با وجود آنکه ایران اعلام کرده که به هر اقدام علیه منافع نفتی خود با شدت واکنش نشان خواهد داد، اما از ساعاتی پیش روند تخلیه یک محموله نفتی توقیف شده از ایران در ساحل تگزاس آمریکا آغاز شده است. این محموله نفتی مدت‌ها بود که

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از صدای آمریکا، با وجود آنکه ایران اعلام کرده که به هر اقدام علیه منافع نفتی خود با شدت واکنش نشان خواهد داد، اما از ساعاتی پیش روند تخلیه یک محموله نفتی توقیف شده از ایران در ساحل تگزاس آمریکا آغاز شده است.
این محموله نفتی مدت‌ها بود که در یک نفتکش به نام سوئز راجان در نزدیکی سواحل آمریکا نگهداری می‌شد و به خاطر تهدید ایران به اقدام متقابل، هیچ شرکتی تمایلی برای خرید و تخلیه آن نداشت.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده هر طرفی که به این محموله دست درازی کرده و آن را تخلیه کند باید منتظر اقدام متقابل ایران باشد.
آمریکا طی هفته‌های گذشته حضور نظامی خود در خلیج فارس را با ارسال چند ناو، تعداد هواپیمای جنگنده و حتی گماشتن نیروهای نظامی در کشتی‌های تجاری افزایش داده است.
خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرده که این محموله نفتی در حال تخلیه از سوئز راجان به یک نفتکش دیگر به نام مستر عرفات در ۷۰ کیلومتری ساحل جنوبی شهر هیوستون در تگزاس آمریکا است.
هنوز شرکت آمریکایی مالک سوئز راجان به نام اوآکتری کپیتال و مقامات آمریکایی نسبت به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.