تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 47555

تجهیزات پزشکی در سال آینده هم ارز ترجیحی می گیرد

تجهیزات پزشکی در سال آینده هم ارز ترجیحی می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، پدرام پاک آئین افزود: پرداخت یارانه ارزی به تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از بیماران و تسهیل دسترسی مراکز درمانی به انواع ملزومات پزشکی انجام خواهد شد. وی گفت: سیاست وزارت بهداشت، عمق بخشی به تولید تجهیزات پزشکی است، به همین منظور اولویت‌های تولید این تجهیزات در پایگاه اینترنتی سازمان غذا

به گزارش خبرگزاری مهر، پدرام پاک آئین افزود: پرداخت یارانه ارزی به تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از بیماران و تسهیل دسترسی مراکز درمانی به انواع ملزومات پزشکی انجام خواهد شد.
وی گفت: سیاست وزارت بهداشت، عمق بخشی به تولید تجهیزات پزشکی است، به همین منظور اولویت‌های تولید این تجهیزات در پایگاه اینترنتی سازمان غذا و دارو اعلام شده و در حال حاضر ۲۲۰۰ شرکت به تولید تجهیزات پزشکی، مواد اولیه و قطعات مورد نیاز اشتغال دارند.
پاک آئین ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۸ هزار محصول نهایی حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی کد شناسه گرفتند تا وارد بازار شوند و همچنین بیش از ۱۵ هزار مواد اولیه و قطعات تجهیزات پزشکی صاحب کد شناسه شدند.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو گفته بود ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی تا پایان سال ۱۴۰۲ حذف و به ارز نیمایی تبدیل خواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.