تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 10201

تاکید لودریان بر بازگشت “روابط آرام” میان فرانسه و الجزایر

تاکید لودریان بر بازگشت “روابط آرام” میان فرانسه و الجزایر

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه  پس از دیدارش با عبدالمجید تبون، رئیس جمهور و رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر  گفت، این سفر به منظور ارزیابی روابط دوجانبه و احیای اعتماد میان دو کشور بر مبنای احترام به حاکمیت دو کشور و حرکت به سمت آینده‌ای برای

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه  پس از دیدارش با عبدالمجید تبون، رئیس جمهور و رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر  گفت، این سفر به منظور ارزیابی روابط دوجانبه و احیای اعتماد میان دو کشور بر مبنای احترام به حاکمیت دو کشور و حرکت به سمت آینده‌ای برای تعمیق شراکت ضروری دوجانبه است.

این دیدار در سایه بحران دیپلماتیک بوجود آمده میان دو کشور انجام شد که به موجب آن الجزایر در پی اظهارات امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه، سفیر خود را از پاریس فرا خواند.

لودریان به وجود “حافظه تاریخی پیچیده” میان الجزایر و فرانسه اذعان کرد. وی همچنین اهتمام خود را نسبت به تلاش برای زدودن موانع و سوء تفاهم‌هایی که ممکن است میان دو کشور ایجاد شود ابراز نمود.

وی گفت: ما درباره ازسرگیری ابعاد شراکت خود به توافق رسیدیم  و این امر، بازگشت گفتگوی عملی میان دو شریک درباره مسائل انسانی، مهاجرت و مبارزه با تروریسم و مسائل اقتصادی را عینیت می‌بخشد.

لودریان خواستار ازسرگیری “رویکرد روابط آرام و نگاه به آینده” میان دو کشور شد و الجزایر را شریک مهمی برای فرانسه توصیف کرد.

وی ادامه داد: ما مصمم هستیم تا هماهنگی طرح‌های دیپلماتیک خود را درباره روند انتقال مسالمت آمیز در لیبی ادامه دهیم.

وزیر خارجه فرانسه به نقش مهم الجزایر در خصوص مالی و پایبندی آن به اجرای توافق صلح اشاره کرد و گفت، فرانسه به ادامه گفتگو با الجزایر درباره اوضاع مالی اهتمام می‌ورزد.

لودریان تصریح کرد: دو کشور با چالش‌های بزرگی در سطح منطقه و بین المللی روبه رو هستند. ما باید راهکارهای عملی را برای چالش‌هایی که تروریسم در منطقه ساحل و مهاجرت غیرقانونی  ایجاد می‌کند ، ارائه دهیم. وی بر لزوم تداوم رایزنی‌ها میان دو کشور در این باره تاکید کرد.

ماکرون گفت، خصومت مردمی در الجزایر نشأت گرفته از اعماق وجود آنها نیست بلکه علت اصلی آن “رژیم نظامی الجزایر” است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.