تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 40817

تاکید رئیس جمهور الجزایر بر حق فلسطینی‌ها در دفاع از سرزمین‌شان

تاکید رئیس جمهور الجزایر بر حق فلسطینی‌ها در دفاع از سرزمین‌شان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، در حالی که حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد بیست و چهارمین روز خود شده، عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر اظهار کرد: فلسطینی‌ها «تروریست» نیستند و حق دارند از سرزمین خود دفاع کنند. تبون در ادامه نیز

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، در حالی که حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد بیست و چهارمین روز خود شده، عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر اظهار کرد: فلسطینی‌ها «تروریست» نیستند و حق دارند از سرزمین خود دفاع کنند.
تبون در ادامه نیز مخالفت خود را با «تروریستی» خواندن مقاومت اسلامی حماس اعلام و تاکید کرد، حماس در روزهای انقلاب الجزایر نیز در کنار نیروهای مقاومت این کشور بود و کسی که از حق، سرزمین و میهن خود دفاع می‌کند، تروریست نیست.
رئیس جمهور الجزایر در ادامه نیز گفت: آنچه اشغالگران اسرائیلی انجام می‌دهند، جنایات جنگی تمام عیار و جنایات ضد بشری است.
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روند آشتی فلسطین با وجود اینکه با نیت صادقانه برای آن تلاش می‌کردیم، متوقف شد، پیش از این با سازمان آزادی‌بخش فلسطین برای برگزاری نشستی پس از کنفرانس سران کشورهای عربی و انتخاب رهبری جدید توافق شده بود، اما این کار تمام نشد چون منافع کشورهای دیگر در این بود که اختلاف‌نظر و چند دستگی فلسطینی‌ها ادامه یابد.
گروه‌های مردمی الجزایر به فراخوان‌های امت عربی و اسلامی برای حمایت از مقاومت و محکومیت جنگ پاسخ دادند و خیابان‌های این کشور شاهد تظاهرات خودجوشی بود که در آنها شرکت‌کنندگان حمایت خود از فلسطین و آمادگی‌شان برای جان‌فشانی در راه‌ آن را اعلام کردند.
پیشتر جنبش حماس در الجزایر با تاکید بر اینکه تحولات اوضاع در فلسطین اشغالی را با نگرانی بسیاری دنبال می‌کند، آزادگان جهان را به حمایت از مقاومت فلسطین دعوت کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.