تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر : 46867

بیشترین نسخه الکترونیک سهم کدام استان‌ها است

بیشترین نسخه الکترونیک سهم کدام استان‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین حبیبیان افزود: اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک در سال جاری نشان می‌دهد، ۱۱۶ قلم دارو تجویز شده در فهرست گران‌ترین داروهای تجویزی در کشور است که این داروها بیشتر برای بیماران خاص و صعب العلاج، در ۲۸ استان کشور تجویز شده‌اند. وی گفت: برخی از این داروها، بیش از ۷۰ میلیون

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین حبیبیان افزود: اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک در سال جاری نشان می‌دهد، ۱۱۶ قلم دارو تجویز شده در فهرست گران‌ترین داروهای تجویزی در کشور است که این داروها بیشتر برای بیماران خاص و صعب العلاج، در ۲۸ استان کشور تجویز شده‌اند.
وی گفت: برخی از این داروها، بیش از ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد و در برخی بیماران مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز، دارو تجویزی با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان نیز در این سامانه ثبت شده است که به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار گرفته است.
حبیبیان ادامه داد: در سال جاری همچنان داروی انسولین قلمی، پُر هزینه‌ترین داروی تجویزی است که مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای این دارو هزینه شده است.
معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه پُرمصرف‌ترین داروهای کشور، مربوط به بیماری‌های قلب و عروق و دیابت است، افزود: تعداد ۲۱۵ میلیون داروی متفورمین در سال جاری تجویز شده که در مقایسه با سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است و پس از آن داروهای آ اس آ و لوزارتان که در پُرفشاری خون استفاده می‌شوند، قرار دارد.
معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی صدور نسخه‌های الکترونیک در سال جاری، نسبت به سال قبل، افزود: مشارکت پزشکان امسال از عدد ۱۰۲ هزار پزشک عبور کرده است که نشان دهنده رشد ۸ درصدی با اجرای طرح نسخه الکترونیک است.
وی گفت: از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک تا کنون بیش از ۲۶۹ میلیون نسخه الکترونیک ثبت شده که در ماه‌های اخیر حدود ۱۲ میلیون نسخه در ماه در سطح کشور توسط پزشکان تجویز شده است.
حبیبیان افزود: مشارکت پزشکان استان‌های یزد، البرز و کرمان بیش از ۹۰ درصد است و دارای بالاترین مشارکت هستند و در استان‌های قم، خراسان رضوی و اردبیل هنوز ۱۵ درصد نسخه‌ها به صورت کاغذی ارائه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.