تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 42545

بودجه سلامت منطبق با سیاست‌های ابلاغی تهیه شود

بودجه سلامت منطبق با سیاست‌های ابلاغی تهیه شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم‌اندیشی مسئولان سازمان برنامه و بودجه با مسئولان فرهنگستان علوم پزشکی در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. در این نشست، اعضای هیأت رئیسه و جمعی از رؤسای گروه‌های علمی فرهنگستان در کنار رئیس، معاونان و مدیران سازمان برنامه و بودجه، مسائل مهم نظام سلامت را مورد بحث و

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم‌اندیشی مسئولان سازمان برنامه و بودجه با مسئولان فرهنگستان علوم پزشکی در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.
در این نشست، اعضای هیأت رئیسه و جمعی از رؤسای گروه‌های علمی فرهنگستان در کنار رئیس، معاونان و مدیران سازمان برنامه و بودجه، مسائل مهم نظام سلامت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
سیدعلیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، بر اهمیت شناخت ابعاد سلامت در کشور و لزوم توجه به سیاست‌های کلی سلامت تاکید کرد و با توجه به اینکه بخش‌های زیادی از این سیاست‌ها سال‌ها است عملیاتی نشده‌، خواستار تمرکز سازمان برنامه و بودجه بر این سیاست‌ها برای بودجه ریزی شد تا مسیر بودجه به سمت موضوعاتی که مرتبط با سیاست‌های ابلاغی نیست، حرکت نکند.

وی همچنین از مباحث اولویت پیشگیری بر درمان، توسعه شبکه بهداشتی درمانی، موضوع ادغام آموزش و پژوهش‌های پزشکی در ارائه خدمات و مراقبت‌های درمانی در نظام سلامت، مسئله مهاجرت نیروی انسانی پزشکی، هدفمندی تخصیص اعتبارات بخش سلامت و لزوم پیگیری اجرای طرح ژنریک به عنوان مباحث مهم و قابل توجه در این نشست نام برد.
یکی از مهم ترین نکات مطرح در این نشست، تاکید بر جامعیت اجرای سیاست‌های کلی سلامت بود.
در این نشست، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، بر تداوم برگزاری جلسات هم‌اندیشی میان دو نهاد تاکید کرد و خواستار پیگیری مقدمات لازم برای انعقاد تفاهمنامه میان این سازمان و فرهنگستان علوم پزشکی برای همکاری بیشتر و جامع‌تر شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.