تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 10810

بسحاق: ادامه کار سرمربی تیم ملی به صلاح تکواندو نیست/ با بودن او باز هم نتیجه نمی‌گیریم

بسحاق: ادامه کار سرمربی تیم ملی به صلاح تکواندو نیست/ با بودن او باز هم نتیجه نمی‌گیریم

علی محمد بسحاق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لغو رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان، اظهار کرد: به اعتقاد من با توجه به لغو رقابت‌های جهانی، اگر اردوهای فرسایشی تیم ملی ادامه پیدا کند باز هم همان مشکلات قبلی برای تیم ملی به وجود می‌آید چرا که بودن بچه‌ها در اردو بی‌فایده است و ما باید ۳

علی محمد بسحاق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لغو رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان، اظهار کرد: به اعتقاد من با توجه به لغو رقابت‌های جهانی، اگر اردوهای فرسایشی تیم ملی ادامه پیدا کند باز هم همان مشکلات قبلی برای تیم ملی به وجود می‌آید چرا که بودن بچه‌ها در اردو بی‌فایده است و ما باید ۳ یا ۴ ماه مانده به مسابقات جهانی یا بازی‌های آسیایی اردوی تیم ملی را تشکیل دهیم.

مربی پیشین تیم ملی تکواندو، با اشاره به تصمیم کمیته فنی در ابقای فریبرز عسکری تا رقابت‌های قهرمانی جهان، گفت: کمیته فنی به این دلیل که فاصله کمی تا رقابت‌های جهانی داشتیم، حکم به ابقای عسکری تا رقابت‌های قهرمانی جهان داد. کمیته فنی نظر مثبتی روی سرمربی تیم ملی نداشت اما به خاطر در پیش بودن رقابت‌های جهانی با ادامه فعالیت او موافقت کرد. فکر می‌کنم با برگزاری انتخابات فدراسیون، کمیته فنی در این‌باره تصمیم گیری خواهد کرد.

او با انتقاد از عملکرد فریبرز عسکری، سرمربی تیم ملی تکواندو، خاطرنشان کرد: هر چند باقری معتمد و یوسفی به کادر فنی تیم ملی اضافه شدند اما ایراد اصلی از سرمربی تیم ملی است که نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. من چند سال با آقای عسکری کار کردم و با نقاط ضعف و قوت او آشنا هستم اما معتقدم فرصت دادن مجدد به او خوب نیست و باید فردی قوی‌تر به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، در غیر این‌صورت با ادامه حضور وی باز هم نتیجه نمی‌گیریم.

بسحاق در ادامه با تاکید بر این که قهرمانان ما برای حضور در عرصه مربیگری تیم ملی باید ابتدا توانایی‌های خود را در باشگاه‌ها و لیگ نشان دهند، گفت: این که یک قهرمان چون در دنیای قهرمانی به مدال‌های ارزشمندی رسیده نمی‌تواند دلیلی بر این موضوع باشد که وی می‌تواند در مربیگری هم بدرخشد. بحث قهرمانی و مربیگری دومقوله جداست اما می‌توانند تجربیات خود را به ملی‌پوشان منتقل کنند. بسیاری از مربیان بزرگ جهان اصلا قهرمان نبودند و این که فکر کنیم یک نفر چون قهرمان بزرگی بوده، پس می‌تواند مربی بزرگی هم باشد غلط است چرا که بدون داشتن تجربه مربیگری نمی‌توان موفق بود.

مربی با سابقه تکواندوی ایران، تصریح کرد: همان طور که قهرمانان ما فعالیت‌شان را ابتدا از مسابقات استانی و کشوری آغاز می‌کنند و در ادامه با نشان دادن توانایی‌های‌شان وارد تیم ملی می‌شوند، در عرصه مربیگری نیز باید کارشان را از باشگاه‌ها و لیگ آغاز کنند تا با نشان دادن توانایی‌های‌شان مدعی حضور در کادر فنی تیم ملی شوند. قطعا یک مربی موفق که خودش نیز قهرمان بزرگی بوده می‌تواند به تیم ملی کمک بیش‌تری کند. امثال مهماندوست، مقانلو، بنده و عبداللهی نیز کار مربیگری را از لیگ شروع کردیم و پس از چندین سال فعالیت به تیم ملی رسیدیم. من ۱۷ یا ۱۸ سال در لیگ مربیگری کردم و بعد به تیم ملی رسیدم.

وی در پایان به ناکامی میرهاشم حسینی در المپیک توکیو اشاره کرد و گفت: او به دلیل سوء مدیریت کادر فنی در کنترل وزن و مباحث روحی و روانی حتی نتوانست ۱۰ درصد توانایی‌هایش را هم در المپیک توکیو نشان دهد. او برای مسابقات آسیایی ۱۰ تا ۱۲ کیلو وزن کم کرد که کار کاملا اشتباهی بود. پس از آن نیز در فاصله ۲ ماه باز هم همین مقدار وزن کم کرد که به لحاظ علمی کار بسیار غلطی بود. سرمربی تیم ملی پس چه کاره بود که یک ورزشکار که توانایی بسیار بالایی دارد با چنین وضعیتی راهی یک رویداد مهم به اسم المپیک شود؟ چطور در زمانی که بنده در کادر فنی حضور داشتم این موضوع خیلی خوب مدیریت می‌شد و میرهاشم حسینی در مسابقات مختلف بهترین عملکرد را داشت؟ او در بازی‌های آسیایی جاکارتا در وزن ۳ طلا گرفت اما در المپیک  کاری کردند که در وزن ۴ اصلا در حد و اندازه‌های خودش نتوانست ظاهر شود. چه اتفاقی در ۵ ماهی که من نبودم برای میرهاشم که همه حریفانش را با قدرت می‌برد افتاد که در المپیک این‌چنین ضعیف ظاهر شد؟ همه این‌ها نتیجه سوء مدیریت کادر فنی تیم ملی بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.