تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 41457

برای ۳ سال زحمتم اشک ریختم/ منتظر پاسخ شکایت به فدراسیون جهانی هستم

برای ۳ سال زحمتم اشک ریختم/ منتظر پاسخ شکایت به فدراسیون جهانی هستم

هاشمیه متقیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اتفاقات پیش آمده در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین و پس گرفتن مدال طلایش در پرتاب نیزه، اظهار کرد: برای کسب سومین مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی در پرتاب نیزه بیش از ۲ سال سختی‌های زیادی را تحمل کردم و مرتب در اردو بودم تا به هدف پیش‌بینی شده دست

هاشمیه متقیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اتفاقات پیش آمده در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین و پس گرفتن مدال طلایش در پرتاب نیزه، اظهار کرد: برای کسب سومین مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی در پرتاب نیزه بیش از ۲ سال سختی‌های زیادی را تحمل کردم و مرتب در اردو بودم تا به هدف پیش‌بینی شده دست پیدا کنم اما متاسفانه چینی‌ها این مدال را از من گرفتند. اگر واقعا چینی‌ها می‌خواستند چنین بی‌عدالتی را در حق من داشته باشند چرا اجازه دادند که در مسابقه شرکت کنم و حتی به مدت نیم ساعت در اتاق انتظار (call room)  من را نگه داشتند. اگر واقعا به مسابقه دیر رسیده بودم سرداور و داور مسابقه باید دیسکالیفه می‌کردند و اجازه نمی‌دادند در مسابقه شرکت کنم. چینی‌ها وقتی دیدند مدال طلا و نقره پرتاب نیزه به نمایندگان ایران رسید و خودشان سوم شدند دنبال بهانه‌ای بودند که طلا را تحت هر شرایطی از دست ما خارج کنند که متاسفانه با بی‌عدالتی کار خود را انجام دادند.
وی گفت: زمانی که در چین نتوانستم در زمان توزیع مدال روی سکوی اول قرار بگیرم حس بسیار بدی داشتم و مرتب به خاطر زحمات چند ساله‌ای که برای گرفتن طلا در هانگژو کشیده بودم اشک می‌ریختم و شرایط روحی خوبی نداشتم. دوست داشتم با ایستادن روی سکو، پرچم کشورم در چین به اهتزاز درآید و سرود ملی نواخته شود که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد. برای من جای تعجب داشت که اگر چینی‌ها واقعا به طلای من اعتراض داشتند چرا بعد از زدن رکورد و گرفتن تست دوپینگ و درست یک ساعت مانده به توزیع مدال این کار را انجام دادند. واقعا نمی‌دانم قضیه چه بود و هنوز هم در شوک هستم. البته حکم حضور در مسابقات و قهرمانی و نایب قهرمانی را من و مرادی دریافت کردیم و تنها مدال را به ما ندادند که در این زمینه منتظر جواب شکایت کمیته ملی پارالمپیک به فدراسیون جهانی هستم تا ببینم سرانجام مدالی که چینی‌ها با بی‌عدالتی از من گرفتند به دستم می‌رسد یا خیر؟
قهرمان پارالمپیک توکیو تصریح کرد: اصلا تصور نمی‌کردم چینی ها با قهرمان پارالمپیک توکیو این گونه برخورد کنند و با بی‌عدالتی مدالم را بگیرند. واقعا کارشان غیراخلاقی و دور از انسانیت بود. در آن لحظه از نظر روحی کاملا بهم ریخته بودم و فکر نمی‌کردم مدالم را به راحتی از دست دادم.
متقیان ادامه داد: در اینچئون و جاکارتا در پرتاب نیزه طلا گرفتم و دوست داشتم با کسب سومین مدال طلا در هانگژو هت تریک کنم که اجازه ندادند. البته راضی‌ام به رضای خدا و مطمئنم حکمتی پشت این قضیه است، بنابراین نباید ناامید شد.
وی ضمن تشکر از وزیر ورزش، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: اگر در کشور غریب حقم را خوردند اما در اینجا با حمایت های وزیر ورزش که جای تشکر و قدردانی از او دارد اجازه ندادند که حقم پایمال شود. امیدوارم که بتوانم در مسابقات جهانی ژاپن که سال آینده برگزار می‌شود با کسب مدال طلا و با رکوردشکنی زحمات مسئولان را جبران کنم.
قهرمان پارالمپیک توکیو در پایان گفت: امیدوارم پیگیری‌های کمیته ملی پارالمپیک از سوی فدراسیون جهانی جواب بدهد و با پس گرفتن مدالم به حقم برسم. در حال حاضر بزرگ‌ترین آرزویم این است که مدال طلایم برگردانده شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.