تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 40409

برآوردهای رژیم صهیونیستی از قدرت حزب‌الله لبنان؛ ده‌ها هزار نیرو و صدها هزار موشک

برآوردهای رژیم صهیونیستی از قدرت حزب‌الله لبنان؛ ده‌ها هزار نیرو و صدها هزار موشک

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی در دانشگاه تل آویو اعلام کرد که بر اساس برآوردهای این مرکز تعداد نیروهای حزب‌الله لبنان بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نیرو است که شامل کماندوهای نخبه حزب‌الله (الرضوان) است. تعداد نیروهای الرضوان حدود ۲۵۰۰ نفر هستند که

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی در دانشگاه تل آویو اعلام کرد که بر اساس برآوردهای این مرکز تعداد نیروهای حزب‌الله لبنان بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نیرو است که شامل کماندوهای نخبه حزب‌الله (الرضوان) است. تعداد نیروهای الرضوان حدود ۲۵۰۰ نفر هستند که با فعالانی از کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق حمایت می‌شوند.
بر اساس برآوردهای رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان بین ۱۵۹ هزار تا ۲۰۰ هزار راکت، موشک و خمپاره از جمله صدها موشک پیشرفته دارد که می‌توانند ویرانی بزرگی را به بار بیاورند.
این مرکز اعلام کرد: پیوستن حزب‌الله لبنان به جنگ، ارتش اسرائیل را وادار خواهد کرد تا سامانه‌های دفاع هوایی مثل گنبد آهنین را منتقل کرده و بر زیرساخت نظامی و غیرنظامی از جمله نیروگاه‌های تولید برق و پایگاه‌های نظامی به جای رهگیری موشک‌هایی که به سمت شهرها شلیک می‌شوند، متمرکز شود. حزب‌الله لبنان ۴۰ هزار موشک از نوع گراد با برد ۱۵-۲۰ کیلومتر، ۸۰ هزار موشک از نوع فجر۳ و فجر۵ با برد ۱۰۰ کیلومتر و ۳۰۰۰۰ موشک از نوع زلزال یا فاتح ۱۱۰ با برد ۲۰۰-۳۰۰ کیلومتر و تعدادی موشک اسکاد C و D با برد ۷۰۰ کیلومتر و صدها موشک از نوع فاتح ۱۱۰ با کلاهک‌های حامل ۵۰۰ کیلوگرم مواد منفجره و مجهز به سامانه‌های هدف‌گیری دقیق دارد.
این مرکز اعلام کرد: حزب‌الله لبنان همچنین موشک‌های پیشرفته‌ای از نوع C۸۰۲ ساخت چین و یاخونت روسیه، راکت‌های کورنت ضد زره و موشک‌های ضد هواپیما از نوع SA۱۷ و SA۲۲ دارد که می‌توانند پهپادها و بالگردها را هدف قرار دهند. حزب‌الله لبنان همچنین صدها پهپاد دارد که می‌توانند ماموریت‌های مختلفی را انجام دهند. این حزب هم‌چنین توانایی‌های زیادی در زمینه‌های دیجیتال و سایبری دارد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.