تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر : 33719

با اطلاع رسانی به موقع عوارض مسمومیت با متانول در البرز کاهش یافت

با اطلاع رسانی به موقع عوارض مسمومیت با متانول در البرز  کاهش یافت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دکتر شهرام صیادی ادامه داد: با توجه به میزان الکل متانولی که پخش شده بود این اطلاع رسانی باعث شد افرادی که این الکل را تهیه کرده بودند، مصرف نکنند و میزان مسمومان کاهش یافت. دکتر صیادی خاطرنشان کرد: حتی مصرف میزان کمی از الکل متانول می

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دکتر شهرام صیادی ادامه داد: با توجه به میزان الکل متانولی که پخش شده بود این اطلاع رسانی باعث شد افرادی که این الکل را تهیه کرده بودند، مصرف نکنند و میزان مسمومان کاهش یافت.
دکتر صیادی خاطرنشان کرد: حتی مصرف میزان کمی از الکل متانول می تواند کشنده و خطرناک باشد و اطلاع رسانی که از سوی دانشگاه با کمک اصحاب رسانه و صدا و سیما صورت گرفت باعث شد تعداد مرگ و میر کاهش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: با اطلاع رسانی به موقع مسمومیت متانول، مرگ و میر  ناشی از آن به  هشت درصد در استان رسید. اگر اطلاع رسانی به موقع انجام نمی‌شد ممکن بود تا ۴۰ درصد مرگ ناشی از مسمومیت متانول افزایش یابد.
وی ادامه داد: منع قانونی و شرعی در خصوص مصرف مشروبات الکلی در وهله اول به نفع مردم و برای حفظ سلامتی آنهاست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان  از صدا و سیما، خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی به موقع  که باعث شد میزان مرگ  و میر  و عوارض شدید ناشی از مسمومیت کاهش پیدا کند، تقدیر کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.