تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
کد خبر : 35075

بایدن بالاخره از نتانیاهو برای سفر به آمریکا دعوت کرد

بایدن بالاخره از نتانیاهو برای سفر به آمریکا دعوت کرد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، شبکه عبری زبان کان دوشنبه شب اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند. منبع مذکور به نقل از سه مسئول آمریکایی و صهیونیستی بیان کرد که طرفین در این مکالمه تلفنی برخی مسائل از

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، شبکه عبری زبان کان دوشنبه شب اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.
منبع مذکور به نقل از سه مسئول آمریکایی و صهیونیستی بیان کرد که طرفین در این مکالمه تلفنی برخی مسائل از جمله طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو و تصویب کاهش اختیارات دستگاه قضایی در کنست را مورد بحث و بررسی قرار داداند.
دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو برای سفر به این کشور در آینده نزدیک دعوت کرده است. در این بیانیه آمده است که گفتگوی تلفنی نتانیاهو و بایدن پیرامون تقویت روابط و همپیمانی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و مقابله با «تهدیدات ایران» بوده است. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرد که دو طرف بر ضرورت ادامه تلاش‌ها به منظور برقراری ثبات و آرامش در کرانه باختری تاکید کردند. طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو از دیگر مسائل مطرح شده در گفتگوی تلفنی شامگاه امروز نتانیاهو و بایدن بوده است.
این مکالمه تلفنی در حالی صورت گرفته که تنش در روابط میان دولت بایدن و کابینه بنیامین نتانیاهو بر سر ادامه اعتراضات در فلسطین اشغالی به اوج خود رسیده است.
از سوی دیگر، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در سفری رسمی راهی واشنگتن می‌شود و در این سفر با تعدادی از مقامات آمریکایی دیدار و در کنگره سخنرانی خواهد کرد.
طرح‌هایی که کابینه نتانیاهو برای محدود کردن اختیارات دستگاه قضایی در پیش گرفت، چند ماهی است که موجب اعتراض شدید اپوزیسیون شده است و در سایه اختلافات سیاسی گسترش پیدا کرد.
مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند؛ در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».
اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.