تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 30087

بازگشت شمشیربازان روسیه به مسابقات بین‌المللی

بازگشت شمشیربازان روسیه به مسابقات بین‌المللی

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت sportrbc، در کنگره فوق‌العاده فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی ۸۹ نماینده با رای موافق خود اجازه دادند شمشیربازان روسیه و بلاروس بتوانند در رقابت‌های انفرادی با پرچم بی‌طرف رقابت کنند. به این ترتیب از سال ۲۰۲۳ ورزشکاران روسیه و بلاروس با پرچم بی‌طرف در مسابقات انفرادی تحت نظارت فدراسیون جهانی شرکت

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت sportrbc، در کنگره فوق‌العاده فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی ۸۹ نماینده با رای موافق خود اجازه دادند شمشیربازان روسیه و بلاروس بتوانند در رقابت‌های انفرادی با پرچم بی‌طرف رقابت کنند.
به این ترتیب از سال ۲۰۲۳ ورزشکاران روسیه و بلاروس با پرچم بی‌طرف در مسابقات انفرادی تحت نظارت فدراسیون جهانی شرکت خواهند کرد. ۸۹ نماینده به این تصمیم رای مثبت و ۴۶ نماینده رای مخالف دادند. این تصمیم باید از نیمه دوم ماه آوریل پیش رو اجرایی شود. مسابقات جهانی شمشیربازی ژوئیه در میلان برگزار می‌شود.
بر اساس دستور کمیته بین‌المللی المپیک، ورزشکاران هر دو کشور از سال گذشته از شرکت در مسابقات شمشیربازی محروم شده‌اند. همچنین علیشیر عثمانوف به طور موقت از سمت رئیس فدراسیون شمشیربازی روسیه کنار رفت و استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه نیز پست خود را به عنوان رئیس کنفدراسیون شمشیربازی اروپا از دست داد.
شمشیربازی یکی از اولین ورزش‌های المپیکی است که به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه بازگشت به مسابقات بین‌المللی پس از محرومیت سال گذشته را داد.
اکتبر گذشته، انجمن بین‌المللی بوکس (IBA) به ورزشکاران روس‌ و بلاروس‌ اجازه داده بود حتی با پرچم خودشان در رقابت‌ها شرکت کنند. این تصمیم با واکنش‌های بسیار زیادی همراه بود و خیلی از کشورها تهدید کردند رقابت‌های جهانی بوکس را تحریم می‌کنند.

تیم ژیمناستیک هنری روسیه در المپیک توکیو

مخالفت ژیمناستیک
فدراسیون جهانی ژیمناستیک (FIG) محرومیت ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بین‌المللی را تمدید کرد. روسیه قدرتی سنتی در این رشته است اما ورزشکارانش در حال حاضر تعلیق هستند. تیم روسیه در جدول مدال‌های ژیمناستیک المپیک ۲۰۲۰ توکیو پس از چین دوم شد و در مجموع ۱۰ مدال را از این رشته به دست آورد. مسابقات جهانی ژیمناستیک هنری در ماه‌های آتی در لیورپول برگزار می‌شود و بر این اساس روس‌ها غایب بزرگ این رقابت‌ها هستتند. نه‌تنها ورزشکاران که مسئولان و داوران روس نیز از حضور در این رقابت‌ها محروم‌اند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.