تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 15362

بازگشایی حضوری مدارس به منظور جلوگیری از استمرار افت تحصیلی است

بازگشایی حضوری مدارس به منظور جلوگیری از استمرار افت تحصیلی است

غلامرضا رضایی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تبریک سال جدید در خصوص زیرساخت های بازگشایی حضوری مدارس، بیان کرد: زیر ساخت های لازم برای بازگشایی حضوری مدارس فراهم شده و تاکنون چندین جلسه با حضور مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش برگزار

غلامرضا رضایی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تبریک سال جدید در خصوص زیرساخت های بازگشایی حضوری مدارس، بیان کرد: زیر ساخت های لازم برای بازگشایی حضوری مدارس فراهم شده و تاکنون چندین جلسه با حضور مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیر کل اداره آموزش و پرورش شخصا از واحد های آموزشی بازدید داشتند، اظهار کرد: مدیران واحدهای آموزشی تمهیدات لازم را برای بازگشایی با نشاط در همه مقاطع تحصیلی آماده کردند.

رضایی با اشاره به اینکه در مدت دو سال و نیم شیوع بیماری کرونا با افت تحصیلی دانش آموزان رو به رو بودیم، افزود: به منظور جلوگیری از استمرار افت تحصیلی و پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود از روز یکشنبه ۱۴ فروردین تمام عوامل اجرایی، تربیتی و آموزشی مدارس در همه ی دوره های آموزشی مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی حضور خواهند داشت و آموزش های حضوری را از روز یکشنبه از سر خواهیم گرفت.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش در خصوص افزایش دوره ی آموزشی یادآور شد: دستور العمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش برگزاری دوره های جبرانی آموزشی برای دانش آموزان در تیرماه را مطرح نکرده اما وزارت آموزش و پرورش پیشنهادی را به شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر این که یک ماه دوره های آموزشی را افزایش بدهند داده است و هنوز این شورا تصمیمی را به صورت نهایی اعلام نکرده  لذا در این خصوص تابع تصمیمات شورای عالی آموزش و پرورش هستیم.

وی ادامه داد: درصورتی که شورای عالی آموزش و پرورش دستوری مبنی بر افزایش دوره های آموزشی ابلاغ نکند پایان دوره آموزشی پایان اردیبهشت ماه خواهد بود و امتحانات هم حضوری در خرداد ماه برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش عنوان کرد: این اطمینان را به اولیاء می دهیم که شرایط واحد های آموزشی به لحاظ رعایت دستور العمل های بهداشتی در وضعیت مطلوب قرار دارد و ناظرین بهداشت استان در مدارس حضور دارند و به شکل مستمر از واحدهای آموزشی بازدید می کنند فلذا جای هیچ گونه نگرانی برای والدین وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از اولیاء انتظار داریم فرزندان خود را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توجیح کنند.

رضایی در خصوص سرویس مدارس اظهار کرد: با مسئولین جلساتی داشتیم و تمام پیش بینی ها انجام شده، از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان مدارس استفاده می کنیم در صورت درخواست والدین مطابق آیین نامه اجرایی مدارس در زمینه حمل و نقل و تردد دانش آموزان نسبت به ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی اقدام خواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ دستور العملی در ۱۵ بند به مدارس یکی از بندهای قابل تذکر را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای دانش آموزانی که در صحت و سلامت کامل باشند و در مدرسه حضور نداشته باشند هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست لذا دانش آموزان باید در مدرسه حاضر شوند و اگر عدم حضور غیر موجه باشد طبق آیین نامه انضباطی مدارس با دانش آموز برخورد می شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.