تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر : 23932

بازدید هیاتی انگلیسی از قدس برای بررسی امکان انتقال سفارتخانه به این شهر اشغالی

بازدید هیاتی انگلیسی از قدس برای بررسی امکان انتقال سفارتخانه به این شهر اشغالی

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، این هیات از محله الطالبیه واقع در جنوب شهر قدس دیدن کرد تا امکان ایجاد سفارتخانه در این شهر را بررسی کند. این روزنامه نوشت، لیز تراس، نخست وزیر انگلیس که روز پنجشنبه استعفای خود را اعلام کرد، قبلا خواستار بررسی امکان انتقال سفارتخانه کشورش از تل آویو

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، این هیات از محله الطالبیه واقع در جنوب شهر قدس دیدن کرد تا امکان ایجاد سفارتخانه در این شهر را بررسی کند.
این روزنامه نوشت، لیز تراس، نخست وزیر انگلیس که روز پنجشنبه استعفای خود را اعلام کرد، قبلا خواستار بررسی امکان انتقال سفارتخانه کشورش از تل آویو به قدس و تأسیس آن در محله «الطالبیه» شد که سالها در اختیار انگلیس بود.
یدیعوت آحارونوت نوشت، دولت انگلیس تاکنون هیچ تصمیمی در خصوص انتقال سفارت به شهر قدس نگرفته است اما هدف از سفر هیات انگلیسی به این شهر اشغالی این است که در صورت اتخاذ تصمیم، راهگشا باشد.
رسانه‌های صهیونیستی قبلا اعلام کرده بودند که تراس در دیدار با یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفته بود، در فکر انتقال سفارتخانه کشورش از تل آویو به قدس است.
تحلیلگران فلسطینی می‌گویند، در صورتی که این اقدام اجرایی شود سابقه‌ای خطرناک برای انگلیس خواهد بود و خصومت مردم فلسطین را افزایش می‌دهد زیرا انگلیس اعلامیه بالفور را صادر کرد که براساس آن صهیونیست‌ها که هیچ حقی در فلسطین ندارند، صاحب حق شدند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.