تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 43727

اوج شکوفایی شنا در راه است

اوج شکوفایی شنا در راه است

گامر دیلانچیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:چند ماهی است که به عنوان سرمربی تیم ملی هدایت تیم را بر عهده گرفته‌ام. شرایط سخت بود و با توجه به حدود چند ماهی که سرمربی و مدیر فنی نداشت، در اولین گام مسابقات انتخابی را در همه رده‌های سنی برگزار کردیم و شناگران را در اردو زیر

گامر دیلانچیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:چند ماهی است که به عنوان سرمربی تیم ملی هدایت تیم را بر عهده گرفته‌ام. شرایط سخت بود و با توجه به حدود چند ماهی که سرمربی و مدیر فنی نداشت، در اولین گام مسابقات انتخابی را در همه رده‌های سنی برگزار کردیم و شناگران را در اردو زیر نظر گرفتیم.
وی افزود: استراتژی را به همراه اساتید دانشگاهی و صاحب سبک را برای المپیک ۲۰۳۲ در نظر داریم. در ادامه با کمک مسئولان مدال المپیک را در نظر داریم. طبیعتا قبل از آن مسابقات مهمی همچون آسیایی را در پیش داریم، ولی اوج شکوفایی و برنامه را در المپیک ۲۰۳۲ در نظر داریم.
سرمربی اصفهانی تیم ملی شنا در خصوص شرایط این رشته توضیح داد: هدف و انگیزه ما روند رو به صعود است و در سالیان اخیر نیز این روند را نشان داده‌ایم. سال ۲۰۰۸ یکبار ورودی المپیک داشتیم با تمام شرایط، سرمربی خارجی و اردوهای خوبی که بود. حال سال ۲۰۲۱ حدنصاب المپیک را دوباره گرفتیم و این نشان از روند خوب شنا دارد. 
او ادامه داد: استخری در اختیار ما در ایام کرونا قرار گرفت، توانستیم از فضای استخر به شکل مورد نیاز استفاده کنیم و نشان داد با سرمایه‌گذاری و حمایت می‌توان به نتایج بهتری رسید.
دیلانچیان شنا را تنها رشته‌ای دانست که سخت‌افزارش در اختیار ورزشش نیست و سخت‌افزار استخر ۹۰ درصد به‌صورت تفریحی بوده و در راستای قهرمانی نیست.
او همچنین تاکید کرد: شنا وابسته به تکنولوژی است و هیچ شانسی در آن دخیل نیست، پس باید همیشه اوج عملکرد را داشت. طبیعتا اقتصاد در این رشته نقش به‌سزایی دارد. با توجه به این استعدادهای داخلی از تمام ظرفیت‌ها به صورت هماهنگ استفاده کنیم، مطمئنا به مدال می‌رسیم. رشته‌ای است که با کمترین آسیب در خانواده‌ها جا افتاده است.
سرمربی تیم شنا اریس در لیگ برتر خاطر نشان کرد: تیم کاملا بومی داریم که از اصلی‌ترین رقبای ما نفت تهران است. شناگران خوبی از سراسر کشور جذب کرده است. 
دیلانچیان تصریح کرد: برنامه‌های ما پیرامون تیم ملی بسته می‌شود، زیرا می‌خواهیم نتیجه‌گیری کشور در اولویت باشد.
او در خصوص تیم ملی یادآور شد: چیزی وجود نداشت که من به تیم ملی آمدم. نتایج دلخواه به دست نیامده بود. رکورد ادوار مسابقات را در مسابقات کشورهای اسلامی زدیم، اما باز هم سوم شدیم که شاید بدشانسی باشد. لازم است نگاه جدیدی به شنا داشته باشیم. شرایط خیلی خوبی نداریم و در مقایسه با کشورهای هم‌جوار طبیعتا به شرایط اقتصادی برمی‌گردد. سکو استاندارد یکی از مهم‌ترین لوازم تمرینی است. به جای اردوهای اروپایی در اردوهای ترکیه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. 
سرمربی تیم ملی شنا با بیان اینکه اگر وقت کافی به شنا داده شود، روند رو به بهبودتری خواهیم داشت، افزود: برای مسابقات قهرمانی جهان ۳ ورودی داریم ولی همچنان از روند جهانی عقب هستیم. نبود تیم ملی بانوان در نوع خود یک چالش است و هیج انگیزه‌ای برای تیم داری نیست. در باشگاه‌ها فعال هستیم، اما با توجه به کمبود سخت‌افزار از دیگر چالش اینکه بخواهیم آن را تقسیم کنیم.
دیلانچیان در پایان یادآور شد: شنا در سال ۹۰ در اصفهان دچار افول شد. با تغییرات مدیریتی و نگاه جدیدی که ایجاد شد، راهی دوباره از پایه آغاز کردیم و ثمره آن از اواخر ۹۱ و ۹۲ مشخص شد. خوب کار شد و توانستیم به روند خوب بازگردیم. شنا جز جامعه آنالیز خوب و بااستعداد کشور است که اصفهان با توجه به آمایش سرزمینی می‌تواند یکی از قطب‌های شنا کشور باشد.
او اضافه کرد: استخرها متاسفانه برای بخش‌های خصوصی درآمدزا است. مدیران نیز بدشان نمی‌آید، از این لحاظ ترجیح می‌دهند. برخی تصمیمات سلیقه‌ای است و امیدوارم نگاه توجه به ورزش بیشتر از نگاه مالی باشد. 
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.