تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر : 14781

انواع متخصص قلب و عروق و نحوه تشخیص بیماری قلبی توسط دکتر قلب

انواع متخصص قلب و عروق  و نحوه تشخیص بیماری قلبی توسط دکتر قلب

دکتر قلب پزشکی است که سابقه چندین سال تحصیل در رشته پزشکی و سپس تخصص در رشته قلب و عروق را دارد. تجربه هایی که پزشک قلب در این مواد به دست آورده است به همراه دانش تخصصی او زمینه ساز یک دکتر خوب و کاربردی خواهد بود. از آنجاییکه کارکرد قلب بسیار مهم است،

دکتر قلب پزشکی است که سابقه چندین سال تحصیل در رشته پزشکی و سپس تخصص در رشته قلب و عروق را دارد. تجربه هایی که پزشک قلب در این مواد به دست آورده است به همراه دانش تخصصی او زمینه ساز یک دکتر خوب و کاربردی خواهد بود. از آنجاییکه کارکرد قلب بسیار مهم است، پیشنهاد میشود که در صورت وجود علائمی در زمینه عملکرد نادرست قلب، به یک متخصص قلب و عروق خوب مراجعه نمایید.

وظیفه دکتر قلب خوب چیست؟
تمامی اقدامات لازم جهت پیشگیری از بیماریهای قلبی و یا درمان اختلالات قلبی به دکتر قلب بر می‌گردد‌. در صورتیکه بیمار به علائم آزار دهندهای همچون نفس نفس های طولانی مدت و یا درد قفسه سینه دچار شود معمولا به دکتر قلب ارجاع داده می شود. پزشکی که مطالعات او در زمینه درمان بیماریهای قلبی است با انجام تست-های سلامت قلبی و آزمایشهای مختلف بر روی بیمار از روند سلامت قلب او مطمئن میشود.
در صورتیکه قلب، علت علائم بروز داده شده تشخیص داده شود روند درمان توسط پزشک متخصص قلب و عروق آغاز میشود که این درمان معمولا با دارو و یا اصلاح روش زندگی انجام خواهد گرفت. مصرف منظم دارو و اتمام طول درمان به همراه رعایت برخی از روش های زندگی سالم، روند درمان بیماریهای قلبی را سرعت میبخشد؛ به همین دلیل پیشنهاد میشود که تمامی توصیههای پزشک معالج خود را با جزئیات اجرا نمایید.

نحوه تشخیص بیماری توسط دکتر قلب
دکتر قلب معمولا با تکیه بر دانش پزشکی خود و همچنین تجربیاتی که در طی سالهای طبابت به دست آورده است، اقدام به معالجه بیماران قلبی میکند. معایناتی که پزشک متخصص قلب انجام میدهد، با گوش کردن به صدای قلب بیمار و تشخیص عملکرد آن شروع میشود و سپس در صورت وجود حدسی در رابطه با علت بیماری، انجام آزمایشات خون تجویز میشود.
این آزمایشات در کنار تصویر برداری ایکس ری، تصویربرداری ecg و همچنین نمونه برداری از قسمت مشکوک قلبی می تواند زمینه ساز کمک به تشخیص درست پزشک باشد؛ البته پیش از انجام آزمایشات نیز معمولا پزشک میتواند حدس هایی در رابطه با علت بیماری و شدت آن داشته باشد اما بهتر است که درمان دارویی اصلی پس از بررسی نتایج آزمایشات آغاز شود.
دکتر قلب خوب با بررسی نتایج آزمایشات و تستهایی که انجام گرفته میتواند نوع بیماری و علت آن را تشخیص دهد؛ در این مواقع حتی بیماریهای قلبی که ریشه مادرزادی دارند هم تشخیص داده میشود. در صورتیکه درمان دارویی و یا رژیم درمانی برای بیمار پاسخگو نباشد، امکان ارجاع بیمار به جراح قلب و عروق هم وجود دارد اما در مجموع جراحی قلب آخرین گزینه درمانی برای درمان بیماران مبتلا به نارساییهای قلبی عنوان شده است.

انواع متخصص قلب و عروق

دکتر قلب بر اساس حیطه تخصصی که در آن به تحصیل پرداخته است، دارای یک تخصص ویژه قلب و عروق است که در ادامه به هر یک از این شاخههای تخصص قلب و عروق خواهیم پرداخت.

  • متخصصین قلب غیر تهاجمی:

روش درمانی این متخصصین به صورت کاملا غیر تهاجمی است؛ به این صورت که پزشک در ابتدا در جلسات ویزیت بیمار را معاینه میکند و در صورت عدم تشخیص بیماری، اقدام به تجویز آزمایشات مربوط به سلامت قلب و تستهای مربوطه میکند. با بررسی نتایج به دست آمده از این تستها به احتمال فراوان دکتر متخصص به علت دقیق بیماری و نوع اختلال موجود پی می برد و با تجویز داروها و اقدامات لازم در جهت بهبود سلامتی بیمار تلاش میکند.

  • متخصص قلب مداخله گر:

دکتر قلب با تخصص قلب مداخله گر در حیطه بیماریهای مربوط به نارسایی قلب فعالیت میکند. در واقع نارسایی قلبی ناشی از نقص در دریچه قلب و یا شریانهای قلبی در حیطه تخصص پزشکان مداخله گر قرار میگیرد که این پزشکان برای درمان این نارساییهای قلبی از روشهای درمانی مانند آنژیوپلاستی، تعمیر دریچه میترال و … کمک میگیرند.

  • متخصص قلب غیر مداخله گر:

همانطور که از نام تخصص این پزشکان پیداست، برای تشخیص و درمان بیماریهای قلبی از روشهای غیر تهاجمی استفاده میشود. در صورتیکه بنا بر نتایج تست و آزمایشات قلبی، هرگونه نقص در شریانها و انسداد دریچه قلبی تشخیص داده شود، ارجاع بیمار به متخصص مداخله گر انجام خواهد شد.

  • متخصصین ریتم قلب:

گاهی به دلایل مختلف، ریتم قلب به شکل نامنظم درآمده و در نهایت موجب تنگی نفس و یا عدم تمرکز خواهد شد؛ حال در این میان متخصصین ریتم قلب با استفاده از دستگاههایی که دارند به تنظیم ریتم قلبی کمک میکنند. دستگاه های پیس میکر، دستگاه مورد استفاده پزشکان ریتم قلب است که در زیر پوست قرار گرفته و ریتم نامنظم قلبی را نظم میبخشد.

تیجه گیری
در این مقاله به مطالبی در حیطه راهنمای انتخاب دکتر قلب خوب پرداختیم. لازم به ذکر است که قلب یکی از اساسی ترین اندام های بدن است که حفظ سلامت آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود به همین دلیل در صورتیکه به هر دلیلی دچار بیماری های قلبی شدید، باید به سراغ یک دکتر خوب و کاربلد بروید. برای اطمینان از عملکرد یک دکتر خوب می توانید از بیماران پیشین او کمک بگیرید و از آن ها بخواهید تجربیات خود را در طی درمان در اختیار شما قرار دهند؛ به این واسطه می توانید از یک دکتر خوب و متخصص در درمان بیماری خود کمک بگیرید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.