تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 34221

انهدام ۲۵۹ تن کالای قاچاق در تهران/ عمده کالاها سریع‌الفساد هستند

انهدام ۲۵۹ تن کالای قاچاق در تهران/ عمده کالاها سریع‌الفساد هستند

حسین ایزدی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد انهدام کالاهای قاچاق و متروکه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ محموله کالای قاچاق و تملیکی که تاریخ مصرفشان گذشته بود در استان تهران امحا و منهدم شده است. امروز نیز سومین محموله کالای قاچاق و تملیکی شامل ۷۰۰ ردیف کالا و به

حسین ایزدی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد انهدام کالاهای قاچاق و متروکه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ محموله کالای قاچاق و تملیکی که تاریخ مصرفشان گذشته بود در استان تهران امحا و منهدم شده است. امروز نیز سومین محموله کالای قاچاق و تملیکی شامل ۷۰۰ ردیف کالا و به ارزش ۲۳ میلیارد تومان منهدم خواهد شد.
مدیرکل اموال تملیکی استان تهران افزود: بنابراین از ابتدای سال تاکنون ۳ محموله کالا به وزن ۲۵۹ تن و به ارزش ۴۴ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان منهدم شده است. عمده این محموله‌ها، کالاهای سریع الفساد و سلامت محور مانند دارو، اقلام خوراکی و… بوده‌اند.
وی گفت: بالغ بر ۸۰ درصد این محموله قاچاق و مابقی نیز کالاهای متروکه‌ای هستند که از نظر بهداشتی تاریخ مصرفشان گذشته است.
گفتنی است، چنانچه از تاریخ ورود کالا به گمرک بیش از ۴ ماه بگذرد و کالا از گمرک ترخیص نگردد و یا صاحب کالا برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا مراجعه ننماید، کالا متروکه نامیده می‌شود. در فرودگاه‌های کشور پس از دو ماه و در سایر اماکن گمرکی پس از چهار ماه توقف از تاریخ صدور اولین قبض انبار، کالا متروکه می‌گردد. بعد از این مدت با موافقت گمرک تا چهار ماه دیگر (در گمرکات زمینی و دریایی) و تا ۲ ماه دیگر در گمرکات فرودگاهی قابل تمدید می‌باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.